Mistrz Branży - interaktywny portal dla piekarzy, cukierników, lodziarzy.

Warto przeczytać

  • Boska moc tworzenia

    Boska moc tworzenia

    Choć mówi, że to zawód jak każdy inny, opowiada o cukiernictwie w taki sposób, że nie sposób się nudzić. A można wręcz pomyśleć, że mówi o pracy artysty. Lub czarodzieja. A wszystko zaczęło się od… niewygodnych butów. Przeczytajcie rozmowę z właścicielem cukierni UMAM o filozofii robienia jedynych w swoim rodzaju ciastek.

    Więcej

  • Zaserwuj kanapkę!

    Zaserwuj kanapkę!

    Kromki chleba w kształcie prostokąta lub przecięte na pół, okrągłe lub podłużne bułki, zwykle posmarowane masłem, z wędliną, serem, warzywami, z dodatkiem elementu dekoracyjnego – tak zazwyczaj wyglądają nasze kanapki.

    Więcej

  • Wysokie koszty, droższy produkt

    Wysokie koszty, droższy produkt

    Już w starożytności żądano „chleba i igrzysk!”, a w XVIII w. m.in. w wyniku drastycznego wzrostu cen pieczywa wybuchła rewolucja francuska. Współcześnie w Polsce, chociaż spożycie pieczywa spada, nadal jest ono towarem podstawowym, na który powinno być stać każdego.

    Więcej

  • Chlebodawca. Ten, który daje chleb...

    Chlebodawca. Ten, który daje chleb...

    Co jest w chlebie, że stał się ważną częścią Jego życia? Jak znalazł w sobie pasję do piekarstwa? Jaka jest Jego filozofia chleba i dlaczego tak chętnie dzieli się tą wiedzą i zakwasem Hieronimem? Zapraszamy do rozmowy Anny Kamińskiej z Arkadiuszem Andrzejewskim, znanym Chlebodawcą, o pasji, naturze i zdrowiu.

    Więcej

  • Smaki Bożego Narodzenia – receptury

    Smaki Bożego Narodzenia – receptury

    Święta tuż tuż, a u nas już bogaty zbiór blisko 40 receptur na Boże Narodzenie. Sięgnijcie po inspiracje na świąteczne smaki, sprawdźcie autorskie pomysły cukierników, blogerów, technologów i uczniów.

    Więcej

  • Jak zbudować pozytywny wizerunek firmy?

    Jak zbudować  pozytywny wizerunek firmy?

    Stworzenie spójnego i budzącego pozytyw­ne skojarzenia wizerunku firmy jest jednym z najważniejszych warunków jej powodzenia. Bez określenia celu, misji i sposobu istnienia na rynku trudno podejmować skuteczne działania prowadzące do realizacji założonego planu.

    Więcej

  • Jak ukonstytuować rzemiosło na nowo

    Jak ukonstytuować rzemiosło na nowo

    O pogłębiających się problemach w rozwoju rzemiosła w Polsce, koniecznych zmianach legislacyjnych i edukacyjnych, pomysłach na promocję i konieczności podkreślania niepodważalnych wartości rzemiosła rozmawiamy z Janem Gogolewskim, nowym prezesem Związku Rzemiosła Polskiego.

    Więcej

  • Kolejnych 50 zmian dla biznesu

    Kolejnych 50 zmian dla biznesu

    Przedsiębiorca, któremu kontrahent nie płaci na czas, odzyska zapłacony podatek dochodowy, a dłużnik zapłaci podatek za generowanie długu – m.in. takie rozwiązanie wprowadza kolejna, duża paczka nowelizacji przepisów pod nazwą „50 uproszczeń dla biznesu”.

    Więcej