...

Szanowny Użytkowniku

25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Poniżej znajdują się informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w Portalu MistrzBranzy.pl

  1. Administratorem Danych jest „Grupa 69” s.c. z siedzibą w Katowicach, ul. Klimczoka 9, 40-857 Katowice
  2. W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Administratorem pod adresem e-mail: dane@mistrzbranzy.pl
  3. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
  4. Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
  6. Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
  7. Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
  8. Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
  9. Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  10. Administrator informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.

Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności.

  • W poszukiwaniu własnej drogi - nowy Mistrz Branży!

    W poszukiwaniu własnej drogi - nowy Mistrz Branży!

    Dlaczego i jak warto fotografować jedzenie? Czy istnieje idealny roślinny zamiennik jaja kurzego? Jaka kawa sprzedaje się najlepiej w cukierni? Na czym polega fenomen tartine bread? Jak pracować by się nie przepracować? I czy mieszkanie nad piekarnią pogłębia miłość do piekarstwa, czyli Michał i Paulina Wójcikowie.

  • Dlaczego i z czego warto się szkolić

    Dlaczego i z czego warto się szkolić

    „Kto nie idzie do przodu, ten się cofa” – choć słowa te wypowiedział niemiecki poeta J. W. Goethe w XVIII wieku, dziś z powodzeniem można by je odnieść do sytuacji piekarza czy cukiernika. Podnoszenie kwalifikacji poprzez uczestnictwo w szkoleniach i kursach to nie tylko możliwość, ale wręcz konieczność.

  • Psychologia kolorów w przestrzeni gastronomicznej

    Psychologia kolorów w przestrzeni gastronomicznej

    Kolory silnie oddziałują na nasze zmysły i emocje. Według badań naukowych mogą wpływać na apetyt, odczuwanie smaku, sytość, nastrój czy pamięć. W gastronomii przyjemność jedzenia to jedynie część doświadczenia. Przyjście do lokalu, atmosfera otoczenia i sposób prezentacji potraw mają ogromne znaczenie dla klientów.

  • Plastikowa dyrektywa a biznes gastronomiczny

    Plastikowa dyrektywa a biznes gastronomiczny

    Dyrektywa plastikowa, która weszła w życie 1 stycznia 2024 roku, ma ogromny wpływ na wiele branż, w tym cukierniczą i gastronomiczną. Jednym z jej kluczowych aspektów jest ograniczenie stosowania jednorazowych plastikowych opakowań.

  • „Podkręcanie” jakości mąki to naciąganie konsumentów?

    „Podkręcanie” jakości mąki to naciąganie konsumentów?

    W małych, kraftowych piekarniach, czasem też w tych większych, używanie standaryzowanej mąki nie jest już trendy. Rzemieślnicy chwalą się, że stosują wyłącznie mąki bez dodatków lub ekologiczne, w sklepach wieszają specyfikacje mąki, zaświadczenia o braku glifosatu czy świadectwa polskiego pochodzenia. Dlaczego?

  • Bułeczka dobrze obwarzona, czyli jak powstają bajgle

    Bułeczka dobrze obwarzona, czyli jak powstają bajgle

    Bajgiel to bułka, która zauroczyła mnie w momencie, gdy ją poznałem. Jako krakus od małego raczony byłem „obwarzankami”, uwielbiałem ich ciągnące ciasto i smak zrumienionego maku na jednym z brzegów (wtedy dostępne były w dwóch wersjach: z solą i od czasu do czasu z makiem, jeśli piekarzowi udało się go zdobyć).

Artykuły

  • W okresie przygotowań do Świąt Wielkanocnych, gdy zapotrzebowanie na słodkie wypieki i tradycyjne pieczywo gwałtownie rośnie, cukiernie i piekarnie stają przed wyzwaniem zwiększonej produkcji. Każdemu klientowi zależy, by jego ciasto było gotowe na czas.

  • Dlaczego i jak warto fotografować jedzenie? Czy istnieje idealny roślinny zamiennik jaja kurzego? Jaka kawa sprzedaje się najlepiej w cukierni? Na czym polega fenomen tartine bread? Jak pracować by się nie przepracować? I czy mieszkanie nad piekarnią pogłębia miłość do piekarstwa, czyli Michał i Paulina Wójcikowie.

  • Z pracy piekarzy i cukierników korzystamy na co dzień. Chleb, bułki, drożdżówki to produkty pierwszej potrzeby, a ciasta czy torty to przyjemności, które uświetniają uroczystości lub umilają dzień. Przypadające na 15 marca Święto Piekarzy i Cukierników to dobry moment, żeby przyjrzeć się tym zawodom bliżej.

  • Zapraszamy do zaangażowania się w Zielony Tydzień członków PIŻE – sklepy i producenci, akcja skierowana jest do oso - konsumentów, które dbają albo chcą zacząć dbać o naszą planetę. Pod koniec kwietnia (22-28 kwietnia) w sklepach z żywnością ekologiczną będzie można kupić produkty ekologiczne członków PIŻE w promocyjnych cenach.

  • Kolory silnie oddziałują na nasze zmysły i emocje. Według badań naukowych mogą wpływać na apetyt, odczuwanie smaku, sytość, nastrój czy pamięć. W gastronomii przyjemność jedzenia to jedynie część doświadczenia. Przyjście do lokalu, atmosfera otoczenia i sposób prezentacji potraw mają ogromne znaczenie dla klientów.

  • Książka “Lody naturalnie” to prawdziwe kompendium wiedzy o produkcji lodów od podstaw. Autor szczegółowo omawia surowce do ich produkcji wraz z procesami jakimi są poddawane. Książka jest już dostępna w sprzedaży wysyłkowej w sklepie Mistrza Branży.

Więcej wiadomości »

  • W okresie przygotowań do Świąt Wielkanocnych, gdy zapotrzebowanie na słodkie wypieki i tradycyjne pieczywo gwałtownie rośnie, cukiernie i piekarnie stają przed wyzwaniem zwiększonej produkcji. Każdemu klientowi zależy, by jego ciasto było gotowe na czas.

  • Z pracy piekarzy i cukierników korzystamy na co dzień. Chleb, bułki, drożdżówki to produkty pierwszej potrzeby, a ciasta czy torty to przyjemności, które uświetniają uroczystości lub umilają dzień. Przypadające na 15 marca Święto Piekarzy i Cukierników to dobry moment, żeby przyjrzeć się tym zawodom bliżej.

  • W małych, kraftowych piekarniach, czasem też w tych większych, używanie standaryzowanej mąki nie jest już trendy. Rzemieślnicy chwalą się, że stosują wyłącznie mąki bez dodatków lub ekologiczne, w sklepach wieszają specyfikacje mąki, zaświadczenia o braku glifosatu czy świadectwa polskiego pochodzenia. Dlaczego?

  • Zapraszamy do zainstalowania nowej aplikacji: Lesaffre & Me, dzięki której będziemy w stałym kontakcie z Państwem. W tej aplikacji, dedykowanej naszym Klientom (piekarzom i cukiernikom), znajdą Państwo najnowsze informacje nt. produktów, receptur bądź też aktywnych akcji promocyjnych.

  • „Kto nie idzie do przodu, ten się cofa” – choć słowa te wypowiedział niemiecki poeta J. W. Goethe w XVIII wieku, dziś z powodzeniem można by je odnieść do sytuacji piekarza czy cukiernika. Podnoszenie kwalifikacji poprzez uczestnictwo w szkoleniach i kursach to nie tylko możliwość, ale wręcz konieczność.

  • W najstarszym piecu ceramicznym w Polsce wypiekany jest chleb, którego receptura nie zmieniła się od ponad 50 lat. I choć właściciel firmy Ryszard Majchrowski od kilku lat jest na emeryturze, nie wyobraża sobie opuszczenia biznesu. Piekarstwo to jego priorytet, a swoją piekarnię traktuje jak dom.

Więcej wiadomości »

  • W okresie przygotowań do Świąt Wielkanocnych, gdy zapotrzebowanie na słodkie wypieki i tradycyjne pieczywo gwałtownie rośnie, cukiernie i piekarnie stają przed wyzwaniem zwiększonej produkcji. Każdemu klientowi zależy, by jego ciasto było gotowe na czas.

  • Z pracy piekarzy i cukierników korzystamy na co dzień. Chleb, bułki, drożdżówki to produkty pierwszej potrzeby, a ciasta czy torty to przyjemności, które uświetniają uroczystości lub umilają dzień. Przypadające na 15 marca Święto Piekarzy i Cukierników to dobry moment, żeby przyjrzeć się tym zawodom bliżej.

  • Nic tak nie pasuje do świątecznego stołu jak ciasto z makiem. Z czym najlepiej je łączyć? Dlaczego warto postawić na mak w zimowych deserach i wypiekach? Poznajcie wielką moc tych maleńkich ziarenek!

  • Dyrektywa plastikowa, która weszła w życie 1 stycznia 2024 roku, ma ogromny wpływ na wiele branż, w tym cukierniczą i gastronomiczną. Jednym z jej kluczowych aspektów jest ograniczenie stosowania jednorazowych plastikowych opakowań.

  • „Kto nie idzie do przodu, ten się cofa” – choć słowa te wypowiedział niemiecki poeta J. W. Goethe w XVIII wieku, dziś z powodzeniem można by je odnieść do sytuacji piekarza czy cukiernika. Podnoszenie kwalifikacji poprzez uczestnictwo w szkoleniach i kursach to nie tylko możliwość, ale wręcz konieczność.

Więcej wiadomości »

  • Książka “Lody naturalnie” to prawdziwe kompendium wiedzy o produkcji lodów od podstaw. Autor szczegółowo omawia surowce do ich produkcji wraz z procesami jakimi są poddawane. Książka jest już dostępna w sprzedaży wysyłkowej w sklepie Mistrza Branży.

  • „Kto nie idzie do przodu, ten się cofa” – choć słowa te wypowiedział niemiecki poeta J. W. Goethe w XVIII wieku, dziś z powodzeniem można by je odnieść do sytuacji piekarza czy cukiernika. Podnoszenie kwalifikacji poprzez uczestnictwo w szkoleniach i kursach to nie tylko możliwość, ale wręcz konieczność.

  • Kuwety typu pozzetti po 15 euro za sztukę (ważące ponad 1020 g), naturalne miazgi z pistacji po 22-25 euro/kg albo z mocno prażonych orzechów laskowych po 16-18 euro/kg, minikontenery mroźnicze do aut zasilane prądem 12/24/230 V, myjka z suszarką do gałkownic, nowe modele blenderów oraz uchwyty na blendery ścienne i stołowe.

  • Początek roku to dobry czas na analizę trendów. Eksperci z branży żywności, bazując na badaniach konsumenckich i latach doświadczeń, prognozują, co znajdziemy na talerzach w 2024 roku. Zapowiada się ciekawie.

Więcej wiadomości »

  • W okresie przygotowań do Świąt Wielkanocnych, gdy zapotrzebowanie na słodkie wypieki i tradycyjne pieczywo gwałtownie rośnie, cukiernie i piekarnie stają przed wyzwaniem zwiększonej produkcji. Każdemu klientowi zależy, by jego ciasto było gotowe na czas.

  • Z pracy piekarzy i cukierników korzystamy na co dzień. Chleb, bułki, drożdżówki to produkty pierwszej potrzeby, a ciasta czy torty to przyjemności, które uświetniają uroczystości lub umilają dzień. Przypadające na 15 marca Święto Piekarzy i Cukierników to dobry moment, żeby przyjrzeć się tym zawodom bliżej.

  • Kolory silnie oddziałują na nasze zmysły i emocje. Według badań naukowych mogą wpływać na apetyt, odczuwanie smaku, sytość, nastrój czy pamięć. W gastronomii przyjemność jedzenia to jedynie część doświadczenia. Przyjście do lokalu, atmosfera otoczenia i sposób prezentacji potraw mają ogromne znaczenie dla klientów.

  • Dyrektywa plastikowa, która weszła w życie 1 stycznia 2024 roku, ma ogromny wpływ na wiele branż, w tym cukierniczą i gastronomiczną. Jednym z jej kluczowych aspektów jest ograniczenie stosowania jednorazowych plastikowych opakowań.

  • Mówią o niej GAMECHANGER. Nie bez powodu, bo seria zmywarek gastronomicznych MT marki Winterhalter naprawdę zmienia zasady rządzące kuchennym zapleczem. To ultra wydajne zmywarki gastronomiczne o budowie modułowej, wyposażone w przenośniki taśmowe i koszowe. To najlepsza decyzja na dziś. I na jutro.

Więcej wiadomości »

  • „Kto nie idzie do przodu, ten się cofa” – choć słowa te wypowiedział niemiecki poeta J. W. Goethe w XVIII wieku, dziś z powodzeniem można by je odnieść do sytuacji piekarza czy cukiernika. Podnoszenie kwalifikacji poprzez uczestnictwo w szkoleniach i kursach to nie tylko możliwość, ale wręcz konieczność.

  • Jak co roku, Instytut Pantone oraz dsm-firmenich ogłosili wybór smaku i koloru roku. Jest nim ciepła i delikatna brzoskwinia.

  • Polki po raz drugi z rzędu z tytułem Mistrzyń Świata Dekoracji Tortów. Angelika Chwyć i Renata Martyna triumfowały w Mediolanie, wykonując tort na temat „Muzyka narodu”.

  • Czyli ak dotrzeć do klientów, stosując kolory w wypiekach.1, 2, 3… tyle wystarczy, aby konsument stwierdził, czy chce zjeść właśnie twój wypiek. Podjęcie decyzji zajmuje mu zaledwie kilka sekund. Co decyduje? Wygląd.

Więcej wiadomości »

  • W okresie przygotowań do Świąt Wielkanocnych, gdy zapotrzebowanie na słodkie wypieki i tradycyjne pieczywo gwałtownie rośnie, cukiernie i piekarnie stają przed wyzwaniem zwiększonej produkcji. Każdemu klientowi zależy, by jego ciasto było gotowe na czas.

  • Dlaczego i jak warto fotografować jedzenie? Czy istnieje idealny roślinny zamiennik jaja kurzego? Jaka kawa sprzedaje się najlepiej w cukierni? Na czym polega fenomen tartine bread? Jak pracować by się nie przepracować? I czy mieszkanie nad piekarnią pogłębia miłość do piekarstwa, czyli Michał i Paulina Wójcikowie.

  • Z pracy piekarzy i cukierników korzystamy na co dzień. Chleb, bułki, drożdżówki to produkty pierwszej potrzeby, a ciasta czy torty to przyjemności, które uświetniają uroczystości lub umilają dzień. Przypadające na 15 marca Święto Piekarzy i Cukierników to dobry moment, żeby przyjrzeć się tym zawodom bliżej.

  • Zapraszamy do zaangażowania się w Zielony Tydzień członków PIŻE – sklepy i producenci, akcja skierowana jest do oso - konsumentów, które dbają albo chcą zacząć dbać o naszą planetę. Pod koniec kwietnia (22-28 kwietnia) w sklepach z żywnością ekologiczną będzie można kupić produkty ekologiczne członków PIŻE w promocyjnych cenach.

  • Kolory silnie oddziałują na nasze zmysły i emocje. Według badań naukowych mogą wpływać na apetyt, odczuwanie smaku, sytość, nastrój czy pamięć. W gastronomii przyjemność jedzenia to jedynie część doświadczenia. Przyjście do lokalu, atmosfera otoczenia i sposób prezentacji potraw mają ogromne znaczenie dla klientów.

  • Książka “Lody naturalnie” to prawdziwe kompendium wiedzy o produkcji lodów od podstaw. Autor szczegółowo omawia surowce do ich produkcji wraz z procesami jakimi są poddawane. Książka jest już dostępna w sprzedaży wysyłkowej w sklepie Mistrza Branży.

Więcej wiadomości »

  • Czy zdarzyło ci się, że właściciel innej firmy podjął wobec ciebie działanie sprzeczne z prawem lub dobrymi obyczajami, które zagroziło lub naruszyło interes twój lub konsumentów?

  • czyli jak (zgodnie z prawem) umilić czas klientom lokalu gastronomicznego w okresie Bożego Narodzenia?

  • Lody prince polo, ciastko snickers, pączek raffaello – etykietowanie produktów z oferty, używając nazw znanych batoników czy cukierków, to powszechna praktyka, bo bardzo skuteczna. Tak określane słodkości cieszą się zawsze ogromną popularnością, ale czy to zgodne z prawem?

  • Muzyka w biznesie to nie tylko przyjemność, to także kwestia prawna, która może wpłynąć na przyszłość twojej firmy. W tym artykule zgłębiamy świat licencjonowania muzyki, z naciskiem na to, co każdy przedsiębiorca powinien wiedzieć, aby uniknąć fałszywych nut i kłopotliwych kar.

  • Dziesiątki tysięcy przedsiębiorców branży gastronomicznej zostało pozbawionych możliwości normalnej pracy i zarobkowania. W obliczu twardych restrykcji i widma bankructwa setki zdecydowały się na otwarcie. Wśród nich są liczne kawiarnie, cukiernie i lodziarnie.

Więcej wiadomości »

  • Bajgiel to bułka, która zauroczyła mnie w momencie, gdy ją poznałem. Jako krakus od małego raczony byłem „obwarzankami”, uwielbiałem ich ciągnące ciasto i smak zrumienionego maku na jednym z brzegów (wtedy dostępne były w dwóch wersjach: z solą i od czasu do czasu z makiem, jeśli piekarzowi udało się go zdobyć).

  • W butikowej cukierni Ana Belle Patisserie obok eleganckich monoporcji czy makaroników można kupić również słodkości bez cukru i glutenu. Właścicielka Ania Daraż mocno wierzy, że trend specjalistycznych ciastek i deserów jest nie tylko dodatkiem, ale bardzo ważnym elementem witryny.

  • Gofry, koktajle, rurki z kremem to najpopularniejsze desery serwowane w lodziarni oraz uzupełnienie witryn z lodami. Skoro jednak Polacy kochają włoskie gelato, czemu nie urozmaicić oferty o inne włoskie smakołyki, takie jak cannoli?

  • Świąteczne zwyczaje Skandynawów są tak bogate, że ich pełny przegląd zająłby kilka tysięcy stron. Wobec czego w tym artykule skupimy się na bożonarodzeniowym pieczywie i ciastach pieczonych w krajach tego regionu, poznacie także ciekawostki związane ze świętami Bożego Narodzenia.

Więcej wiadomości »

  • Kuwety typu pozzetti po 15 euro za sztukę (ważące ponad 1020 g), naturalne miazgi z pistacji po 22-25 euro/kg albo z mocno prażonych orzechów laskowych po 16-18 euro/kg, minikontenery mroźnicze do aut zasilane prądem 12/24/230 V, myjka z suszarką do gałkownic, nowe modele blenderów oraz uchwyty na blendery ścienne i stołowe.

  • Najważniejsze targi w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej poświęcone sektorowi spożywczemu WorldFood Poland odbyły się w dniach 18-20 kwietnia 2023 r. w EXPO XXI w Warszawie. Już po raz dziewiąty połączyliśmy całą branżę w trakcie jednego wydarzenia.

  • W marcu W Katowicach odbyły się SweetTargi. Zorganizowanie podobnej imprezy po długiej, bo trzyletniej przerwie było szczególnym wyzwaniem, począwszy od znalezienia wystawców (część znaczących firm z branży zignorowała je), przez spełnienie skomplikowanych warunków technicznych, na skutecznej reklamie i promocji skończywszy

  • Tysiące zwiedzających, setki rozmów biznesowych, prelekcje i panele dyskusyjne, do tego konkursy, pokazy i warsztaty oraz – tradycyjne Złote Medale Grupy MTP – wyróżniające najlepsze produkty. Po trudnych latach tegoroczna POLAGRA odzyskała dawny blask. To nie koniec dobrych wiadomości. W przyszłym roku targi czeka poważna zmian

  • Sulisławice – wieś w gminie Wolbrom, w województwie małopolskim postanowiła upiec największego obwarzanka w Polsce i być może na świecie. Taki obwarzanek wyszedł z pieca 10 września 2022 roku.

  • Największe targi w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej poświęcone sektorowi spożywczemu WorldFood Poland odbyły się w dniach 5-7 kwietnia 2022 r. w Expo XXI w Warszawie. Już po raz ósmy, mimo wielu przeciwności, połączyliśmy całą branżę w trakcie jednego wydarzenia.

Więcej wiadomości »

  • Czy zdarzyło ci się, że właściciel innej firmy podjął wobec ciebie działanie sprzeczne z prawem lub dobrymi obyczajami, które zagroziło lub naruszyło interes twój lub konsumentów?

  • Piotr Dutko nie jest zawodowym piekarzem, ale kimś, kto połknął piekarniczego bakcyla. Na tyle skutecznie, że nie tylko piecze chleby, ale także uczy tego innych. Jego marzeniem jest, by prowadzenie warsztatów stało się kiedyś zawodem, z którego się utrzyma.

  • W dzisiejszych czasach szczególnie ważna jest dbałość o zdrowie psychiczne. Podkreśla się, że powinniśmy korzystać z każdego aspektu życia, który może pozytywnie działać na nasze samopoczucie. Często zapominamy, jak wielki wpływ ma na nie otoczenie, to, co znajduje się wokół.

  • Jej gęsta, kremowa konsystencja i intensywny smak stanowią idealne połączenie, które pozwala zaspokoić apetyt na coś słodkiego i sycącego. Dlatego chałwa jest jedną z ulubionych słodkich przekąsek w okresie zimowym. Poznajmy kulisy jej produkcji.

  • czyli jak (zgodnie z prawem) umilić czas klientom lokalu gastronomicznego w okresie Bożego Narodzenia?

  • Owoce i orzechy zamknięte w czekoladowej skorupce, które cudownie chrupią i cieszą oko kolorami. Po wielu latach nieobecności draże znów wracają na salony, by obok pralin i trufli stać się nieodzownym elementem menu.

Więcej wiadomości »

  • Dlaczego i jak warto fotografować jedzenie? Czy istnieje idealny roślinny zamiennik jaja kurzego? Jaka kawa sprzedaje się najlepiej w cukierni? Na czym polega fenomen tartine bread? Jak pracować by się nie przepracować? I czy mieszkanie nad piekarnią pogłębia miłość do piekarstwa, czyli Michał i Paulina Wójcikowie.

  • W czym tkwi fenomen bento cake? W jaki sposób bochenki Ryszarda Majchrowskiego utrzymują status kultowych od pół wieku? Co zagraża dziś najmocniej lodziarniom rzemieślniczym? Jakie nowinki pojawiły się na tegorocznych targach Sigep? A na naszej okładce - Szymon Sapieha, autor premiery roku - książki "Lody naturalnie".

  • Na jakie potrzeby współczesnego konsumenta odpowiada marka Katarzyny Joanny Wrzesińskiej, Cool'ki? Dlaczego warto wprowadzać wino do sprzedaży w piekarni rzemieślniczej? Jak hoduje się owady do użytku spożywczego? Gdzie i z czego warto się szkolić w 2024? I jakie trendy żywieniowe są na czasie? Czytajcie nowe wydanie!

  • A w nim: jak pracować z makiem, by upiec makowiec doskonały. Budowanie domku z piernika. Na czym polega nieuczciwa konkurencja? Receptury na świąteczne i zimowe specjały. Rozmowa ze zwycięzcą Master Baker 2023. A na naszej okładce żywa legenda świata czekolady i cukiernictwa - mistrz Ramon Morato.

  • Zobacz zjawiskowy tort Angeliki Chwyć i Renaty Martyny z mistrzostw w Mediolanie! Przekonaj się, że dynia smakuje nie tylko w spiced latte. Zainspiruj się jesiennymi dekoracjami. Rozsmakuj się we włoskiej pizzy zamiast lodów. Poznaj ciekawą i wielowątkową historię kariery Bartka Boratyna. Czytaj nowe wydanie już teraz!

Więcej wiadomości »

Bieżące wydanie czasopisma

Dlaczego i jak warto fotografować jedzenie? Czy istnieje idealny roślinny zamiennik jaja kurzego? Jaka kawa sprzedaje się najlepiej w cukierni?

  • Wykup prenumeratę
  • Wspieraj twórczość

  • Zobacz więcej
    Bieżący numer

    Piekarstwo

    Lody

    Dekorowanie

    Receptury

    Prezentacja produktów

    • Termostabilne nadzienia owocowe oraz z kawałkami owoców - Lauretta

      Termostabilne nadzienia owocowe oraz z kawałkami owoców - Lauretta

      Lauretta to nowa linia termostabilnych nadzień kremowych i owocowych.

      Aby osiągnąć ich najwyższą jakość zainwestowaliśmy w nowoczesną linię technologiczną. Opracowane przez nasz Dział Badań i Rozwoju we współpracy z włoskimi ekspertami receptury gwarantują wyśmienity smak i pełną termostabilność.

      Producentem nadzień Lauretta jest PRPH Kandy, polska firma rodzinna od 1985 roku specjalizująca się w przetwórstwie żywności.

      Termostabilne nadzienia owocowe:

      •     truskawka
      •     pomarańcza
      •     cytryna
      •     wiśnia
      •     malina
      •     morela
      •     kiwi
      •     powidła śliwkowe


      Termostabilne nadzienia owocowe z kawałkami owoców:

      •     czarna porzeczka 50%
      •     jagoda 25%
      •     owoce lasu 30%
      •     brzoskwinia 35%
      •     ananas 35%
      •     wiśnia 50%
      Również o smaku adwokata!

       

      więcej
    • Aromaty słodkie i owocowe CAROSMAK

      Aromaty słodkie i owocowe CAROSMAK

      Trudno sobie dzisiaj wyobrazić jak smakowałyby nam niektóre produkty, gdyby nie dodawano do nich aromatów. Dotyczy to wielu produktów spożywczych m.in. napojów, lodów czy wyrobów cukierniczych. To właśnie aromaty nadają produktom pożądane cechy smakowo - zapachowe.

      Procesy, jakie zachodzą w trakcie przemysłowej produkcji żywności, często powodują utratę smaku lub zapachu produktu. Aby je zrekompensować, produkty wzbogacone są dodatkowymi aromatami.

      Jako jedyna firma w Polsce, do produkcji aromatów w proszku stosujemy unikalną technologię mikrokapsułkowania aromatu. Ta specjalna technika, która „zamyka” aromat, w połączeniu z suszeniem rozpyłowym pozwala otrzymać nam produkt, który nie traci właściwości aromatyzujących w czasie przechowywania.

      Zastosowanie:

      • Cukiernictwo i produkcja deserów
      • Mleczarstwo
      • Wody aromatyzowane
      • Wsady owocowe
      • Piekarnictwo
      • Produkcja lodów i jogurtów
      • Produkty instant
      • Suplementy diety i farmaceutyki

       

      Dysponujemy szeroką ofertą aromatów słodkich i owocowych w proszku, zawierających barwniki naturalne jak: beta-karoten, koszenila, chlorofil, które pozwalają równocześnie na zabarwienie gotowego wyrobu. Naszym klientom dostarczamy najwyższej jakości kompozycje aromatyczne, które pozwalają im tworzyć produkty o poszukiwanych przez konsumentów walorach smakowych.

      Dysponujemy szeroką gamą aromatów dla wszystkich gałęzi przemysłu spożywczego oraz przemysłu farmaceutycznego.

      CAROTEX to jedyna Polska firma posiadająca specjalistyczną wiedzę i doświadczenie do tworzenia wszystkich aromatów w swojej ofercie od podstaw używając wyłącznie pojedynczych surowców.

      więcej
    • Hein ECOSTONE²

      Hein ECOSTONE²

      20% oszczędności energii

      Piec piekarniczy obrotowy , ze zintegrowanym systemem odzysku ciepła i oddawaniem go do wnętrza komory wypiekowej dzięki zastosowaniu zespolonej izolacji cieplnej.

      Piece dostępne na 1 ,2 i 4 wózki, powierzchnia wypiekowa 4,3 m2 – 38,4 m2

      CIEPŁO ZOSTAJE W PIECU
      Aby obniżyć powszechnie znane wysokie temperatury spalin pieca obrotowego, na tylniej ścianie komory wypiekowej pieca LuxRotor zamontowano zespoloną izolacją cieplną (bloczki ceramiczne) połączoną z systemem odzysku ciepła.

      To co w komorze wydaje się prostą „ścianą ceramiczną", okazuje się wyrafinowanym urządzeniem służącym do odzyskiwania ze spalin maksymalnej ilości energii.

      Straty ciepła przy załadunku i rozładunku pieca są szybko uzupełniane, przy czym spowolnieniu ulega szybki spadek temperatury.

       

       

       

      więcej
    • Żytni IG

      Żytni IG

      20% mieszanka piekarska do produkcji tradycyjnego pieczywa żytniego. Jest idealną propozycją dla osób dbających o zdrowie lub wymagających stosowania specjalistycznych dietoterapii. Szczególnie polecany dla diabetyków oraz pacjentów z zaburzeniami glikemii poposiłkowej.

      Chleb Żytni IG zapewnia długie uczucie sytości, a dzięki dużej zawartości błonnika pieczywo wywiera korzystny wpływ na układ pokarmowy. Dzięki wysokiej zawartości manganu przyczynia się do utrzymania prawidłowego metabolizmu energetycznego i zdrowych kości. Wyroby z tej mieszanki cechują się tradycyjnym naturalnym smakiem i aromatem.

      Dodatkowym atutem wyrobów z mieszanki Żytni IG jest wilgotny miękisz.

      Cechy

      • niski indeks glikemiczny pieczywa o wartości 53,8%

      • chleb szczególnie polecany dla diabetyków oraz pacjentów z zaburzeniami glikemii poposiłkowej • pieczywo z wysoką zawartością błonnika pokarmowego oraz manganu

      • niski ładunek glikemiczny kromki pieczywa

      • długie uczucie sytości



      więcej
    • Miesiarki do ciasta z dzieżą wyjezdną

      Miesiarki do ciasta z dzieżą wyjezdną

      Miesiarki spiralne o pojemnościach 175, 250, 340 i 500 l to nowoczesne urządzenia o solidnej i sprawdzonej konstrukcji, umożliwiające produkcję ciast o różnej konsystencji i składzie.

      Zastosowane rozwiązania konstrukcyjne zapewniają intensywne i wydajne miesienie. Miesiarki z narzędziami wymiennymi łączą zalety ubijaczek planetarnych i klasycznych miesiarek spiralnych. Multifunkcjonalny system narzędzi wymiennych doskonale sprawdza się w piekarniach i cukierniach.

      Zastosowanie falownika w każdym modelu sprawia, że urządzenia mają wszechstronne zastosowanie w przemyśle piekarniczym oraz cukierniczym.

      więcej
    • więcej
    Mistrz Branży

    Maszyny i urządzenia do produkcji