Która polska lodziarnia działająca w sieci złamała wszystkie schematy na drodze do innowacyjności i kto jej w tym pomógł? Co jest siłą nowej fali lodziarni w Polsce? Jogurtowy boomerang po liftngu, czyli jak zmieniają się jogurterie. Moda na zdrowsze wypieki, czyli "Zielenina" w deserach i rokitnik w chlebie!
Podobne artykuły
Pomysł na szybki i opłacalny biznes? Oczywiście lodziarnia. Ale żeby ten pomysł wypalił i nie był jednorazowy, za tym biznesem musi stać innowacyjny koncept, w którym najważniejsze są naturalne i świeże lody. To jest punkt wyjścia również dla dolnośląskiej marki CHOICE, która jest czarnym koniem firmy MJM Group (skupiającej 6 gastronomicznych brandów). Jednak CHOICE to coś absolutnie nowego i nie tylko ze względu na połączenie własnych lodów i czekoladek, a nawet jogurtu mrożonego. Jak daleko można się posunąć w tworzeniu w 100% innowacyjnego konceptu i ile przy tym złamano schematów funkcjonujących w branży lodziarskiej? O tym wszystkim rozmawiamy z Martą Załęską, dyrektor zarządzającą MJM Group, oraz Dawidem Szulcem, głównym technologiem z firmy Comprital, który od początku zapewnia CHOICE merytoryczną opiekę.
Nie mamy co do tego wątpliwości, że lody robią się polską specjalnością i to z kilku powodów. Pierwszym jest zadomowienie lodziarni w centrach handlowych, które stworzyły konsumentom klimat zachęcający do sięgania po zimne słodycze nawet zimą. O rosnącym apetycie na lody świadczy też fala nowych lodziarni, która od kilku lat przechodzi przez większe i mniejsze miasta Polski, poza centrami handlowymi. Za ich sukcesem bardzo często stoją ludzie spoza branży, a co złożyło się na ten sukces? Nawiązują do najlepszych (czasem zapomnianych) tradycji rzemieślniczych, mają otwarte podejście do smaków i stworzyli estetykę, która odróżnia ich od tego, co znamy na co dzień, o czym przekonaliśmy się osobiście.
Swój pomysł na łamanie skostniałych schematów w przepisach proponuje znana kulinarna blogerka Zielenina, czyli Magdalena Cielenga-Wiaterek. Wszystkich dookoła zaraża pasją do zdrowszej kuchni, w której królują maszkety wegańskie, bez cukru, bez tradycyjnej mąki, ale za to warzywami. W rozmowie z Aurorą Czekoladową Pani Magdalena zdradza, jak domowym sposobem przygotowuje cukier daktylowy, czym wzbogaca desery i jak zrobić pyszne ciasto z buraczkami.
Dla tych, którzy szukają czegoś energetyzującego w wypiekach, proponujemy rokitnik. Ze względu na ogromne ilości substancji przyjaznych dla zdrowia człowieka Finowie określają rokitnik mianem super powerful plant, czyli superpotężną rośliną, a syrop z rokitnika zwą Finland’s liquid gold – płynne finlandzkie złoto. Jak przekonują autorzy artykułu "Fenomen rokitnika", te określenia nie są na wyrost. Przy okazji pokażemy, jak szerokie zastosowanie ma ta niepozorna roślina na całym świecie, a także ile cennych produktów można z niej wytworzyć i zastosować w piekarstwie i cukiernictwie.
Jak co roku prezentujemy 12 dwuosobowych zespołów młodych i utalentowanych cukierników z całej Polski, którzy podczas targów Expo Sweet powalczą w VI Mistrzostwach Polski Uczniów Szkół Cukierniczych 2016! Tylko u nas przeczytacie, kim są, gdzie się uczą, kto jest ich nauczycielem prowadzącym i zobaczcie, jakie prace wywindowały ich do ogólnopolskiego konkursu. :)
W ramach relaksu proponujemy Wojnę płci, czyli intelektualną potyczkę naszych autorów: Aliny Śmiłowskiej oraz Michała Ruska. Do dyskusji wyciągnęliśmy najcięższe=najbardziej stereotypowe przekonania zakorzenione w biznesie i życiu, z którymi zmierzyli się nasi autorzy. Jak bardzo sami okazali się stereotypowi? ;) Przeczytajcie koniecznie!
To tylko wybrane materiały z lutowego, wciągającego wydania "Mistrza Branży", z którym jedziemy na Expo Sweet (znajdziecie nas w hali A, na stoisku nr 95).
Zapraszamy do lektury!
SPIS TREŚCI
Rozmowa Mistrza Branży
CHOICE – trafny wybór – rozmowa z Martą Załęską (MJM Group) oraz Dawidem Szulcem (Comprital Polska)
10 pytań do… Adama Ołowia, właściciela piekarni Cymes w Suwałkach
Pionier superfoods w Polsce – Jan Hołownia – pierwszy producent amarantusa w Polsce
Ludzie i ich pasje
Zielenina w deserach – rozmowa z Magdaleną Cielengą-Wiaterek, blogerką i wielbicielką zdrowych wypieków
Bardzo młodzi i piekielnie zdolni – zwycięscy konkursu Bake&Play
Efektywne zarządzanie
Wojna płci, czyli stereotypy w biznesie i życiu
5 kluczowych zmian w Kodeksie pracy w 2016 r.
Edukacja
Content is the king – dlaczego królem jest treść?
Kulisy produkcji
Fenomen rokitnika
Wszystko z jednej ręki – projekt piekarni w systemie „pod klucz”
Wypiek pieczywa ze spowolnioną fermentacją w kęsach ciasta, cz. II
Rola witaminy C w cieście pszennym
Chewing candies – jak się robi rozpuszczalne cukierki do żucia
CSB-System – sprawdzone rozwiązanie dla przemysłu piekarskiego i cukierniczego
Technologia przyszłości w piekarni i cukierni?
Receptury
Tort orzechowy whisky
Ciasto miodowe z orzechami arachidowymi
Sernik
Piñacolada
Młode Talenty Expo Sweet 2016 - prezentacja 12 dwuosobowych zespołów biorących udział w Mistrzostwach dla Młodych Cukierników Expo Sweet 2016
Sprzedaż i ekspozycja
Nowa fala lodziarni
Poprawka z jogurtu mrożonego
Szkolenie z Obsługi Klienta – dofinansowanie na poziomie 100%
ABC Znakowania: Ż – jak żywność sprzedawana luzem
Program lojalnościowy dla małego i średniego biznesu
Flash news
Zobacz na ISSUU katalog reklamowy luty 2016 lub ściągnij PDF
Numery wydane:
Mistrz Branży styczeń-luty 2012 tutaj pełny numer na ISSUU
Mistrz Branży marzec 2012 tutaj pełny numer na ISSUU
Mistrz Branży kwiecień 2012 tutaj pełny numer na ISSUU
Mistrz Branży maj 2012 tutaj pełny numer na ISSUU
Mistrz Branży lipiec 2012 tutaj pełny numer na ISSUU
Mistrz Branży wrzesień 2012 tutaj pełny numer na ISSUU
Mistrz Branży listopad 2012 tutaj pełny numer na ISSUU
Mistrz Branży grudzień 2012 tutaj pełny numer na ISSUU
Mistrz Branży styczeń 2013 tutaj pełny numer na ISSUU
Mistrz Branży luty 2013 tutaj pełny numer na ISSUU
Mistrz Branży marzec 2013 tutaj pełny numer na ISSUU
Mistrz Branży kwiecień 2013 tutaj pełny numer na ISSUU
Mistrz Branży maj 2013 tutaj pełny numer na ISSUU
Mistrz Branży lipiec-sierpień 2013 tutaj pełny numer na ISSUU
Mistrz Branży wrzesień 2013 tutaj pełny numer na ISSUU
Mistrz Branży październik 2013 tutaj pełny numer na ISSUU
Mistrz Branży listopad-grudzień 2013 tutaj pełny numer na ISSUU
Mistrz Branży styczeń 2014 tutaj pełny numer na ISSUU
Mistrz Branży luty 2014 tutaj pełny numer na ISSUU
Mistrz Branży marzec 2014 tutaj pełny numer na ISSUU
Mistrz Branży kwiecień 2014 tutaj pełny numer na ISSUU
Mistrz Branży maj-czerwiec 2014 tutaj pełny numer na ISSUU
Mistrz Branży lipiec-sierpień 2014 tutaj pełny numer na ISSUU
Mistrz Branży wrzesień 2014 tutaj pełny numer na ISSUU
Mistrz Branży październik 2014 tutaj pełny numer na ISSUU
Mistrz Branży listopad 2014 tutaj pełny numer na ISSUU
Mistrz Branży grudzień 2014 tutaj pełny numer na ISSUU
Mistrz Branży styczeń 2015 tutaj
Mistrz Branży luty 2015 tutaj
Mistrz Branży marzec 2015 tutaj
Mistrz Branży kwiecień 2015 tutaj
Mistrz Branży maj-czerwiec 2015 tutaj
Mistrz Branży lipiec-sierpień 2015 tutaj
Mistrz Branży wrzesień 2015 tutaj
Mistrz Branży październik 2015 tutaj
Zapraszamy do lektury. Naprawdę warto!
Zamów prenumeratę Mistrza Branży
nr tel. 32 729 96 80
email: prenumerata@MistrzBranzy.pl
Cena prenumeraty: roczna 149 zł brutto
więcej informacji o prenumeracie