Mistrz Branży - interaktywny portal dla piekarzy, cukierników, lodziarzy.

Branża nabiera rozpędu - czerwcowe wydanie Mistrza Branży

dodano , Redakcja AU

Jak wygląda krajobraz po wirusowym tsunami? Przyglądamy się tym, którzy wyszli z kryzysu zwycięską ręką. Pytamy o to, co musieli zmienić. I pomagamy wdrożyć nowe pomysły i innowacje do twojego sklepu i pracowni. Zobacz, co jeszcze znajdziesz w najnowszym wydaniu Mistrza Branży.

Po burzy zawsze wychodzi słońce. A po pandemii… ?

Czy możemy już mówić o powrocie do normalności? Jak ta nowa rzeczywistość wygląda na chwilę obecną? Czy otrzepaliśmy się już z pyłu po zburzeniu starego ładu? Właściciele kawiarni, cukierni i lodziarni są zgodni - to, co wydarzyło się na przestrzeni ostatnich miesięcy, nie było zwykłym kryzysem. Bardziej przypominało falę tsunami, która dosłownie zmiotła stare zasady działania, a także te słabsze elementy branży.

Czy to oznacza, że upadły niewielkie firmy, zostawiając na rynku tylko większych graczy? Niekoniecznie. Okazuje się, że zwycięsko z tej sytuacji wyszli ci, którzy zamiast oczekiwać na pomoc z zewnątrz albo przeczekać trudny moment, zakasali ręce do jeszcze cięższej pracy. Rzemieślnicy, którzy wznieśli się na wyżyny kreatywności, wdrażając zupełnie nowe pomysły w funkcjonowaniu firmy. I ci, którzy nie dali o sobie zapomnieć konsumentom, komunikując się z nimi online. Czym jeszcze wybronili się ci, którzy wyszli z pandemicznej rzeczywistości z podniesioną głową? Przeczytacie w Rozmowie Mistrza Branży z Łukaszem Smolińskim, właścicielem warszawskiej cukierni Deseo, która mimo obostrzeń zdołała docierać z swoimi słodkościami na całą Polskę. A także w reportażu, w którym nasza redaktorka pokazuje jak funkcjonuje branża na chwilę obecną. 

 

Jak się okazuje konsument w gorzkich czasach tym bardziej pragnie słodkości. I choć rzeczywistość się zmieniła, niezmienne pozostają zasady rządzące sprzedażą, która w przypadku produktów spożywczych zawsze zaczyna się od pobudzenia zmysłu wzroku. Dobre zdjęcie to podstawa, ale z pewnością nie wystarczy.Co jeszcze jest ważne w sprzedaży? Temu tematowi poświęcamy w dużej mierze ten numer, również dlatego, że sprzedaż i komunikacja z klientem na nieznaną dotąd skalę przeniosła się do rzeczywistości wirtualnej, w której trzeba nauczyć się poruszać. Jak wybrać sklep online? Która platforma jest do tego najlepsza? W tym numerze znajdziecie konkretne porady. A także dowiecie się dlaczego opakowanie jest tak istotnym elementem sprzedaży i jak powinno się prezentować by zagwarantować, że klient wróci do sklepu właśnie ze względu na nie! 

 

Pandemia uwrażliwiła ludzi na własne zdrowie, odporność, a co za tym idzie – odpowiednią dietę. Ku zaskoczeniu, a jednocześnie naszej nieskrywanej satysfakcji przekonaliśmy się, że klienci zrobili mocny zwrot ku produktom bio, a na znaczeniu znów nabrał trend żywności wegańskiej. 

 

Nie oznacza to, że ludzie nie szukają w słodkościach piękna. Na przestrzeni ostatnich miesięcy przekonaliśmy się, że mimo odwołania wszelkich eventów, konsumenci pragną celebrować ważne chwile przy obecnoścni cukru i lukru w najlepszym wydaniu. I takie też pokazujemy w tutorialu "Podróż szczurka" autorstwa laureatki nagrody Grand Prix podczas tegorocznego konkursu dekoratorskiego Expo Sweet - Daivy Peciuliene.

 

 

 

Pandemia pokazała również, że można i warto współpracować w tych trudniejszych czasach.Solidarność od początku była sztandarowym hasłem naszej branży i to właśnie lojalność pracowników wobec właścicieli, konsumentów wobec producentów, klientów wobec producentów okazała się tym, co pozwoliło przetrwać najgorsze. I o tym wszystkim przeczytacie w naszym najnowszym wydaniu. Zapraszamy do inspirującej lektury, którą tworzymy z myślą o Was!

 

ZAPRASZAMY DO INSPIRUJĄCEJ LEKTURY

Pobierz numer w PDF >