Mistrz Branży - interaktywny portal dla piekarzy, cukierników, lodziarzy.

Prawo i finanse

  • Fiskus zawsze dzwoni raz

    Fiskus zawsze dzwoni raz

    Resort finansów chce, aby urzędnicy skarbowi kontaktowali się z podatnikami telefonicznie. Jeżeli okaże się, że sprawę da się załatwić tym kanałem, podatnik nie będzie musiał składać żadnych dodatkowych wyjaśnień, bo urzędnik sporządzi odpowiednią notatkę z rozmowy.

    Więcej

  • Firmowy opłatek obniży podatek

    Zorganizowana wigilia firmowa nie jest przychodem pracownika, ale pracodawca zaliczy ją w koszty. Firmowe upominki, bony i paczki ze słodyczami dla pracowników i ich dzieci stanowią już ich przychód. To, czy będzie on zwolniony od podatku oraz czy upominki będą mogły obniżyć podatek szefa, zależy od źródła ich sfinansowania.

    Więcej

  • Fundusze unijne, cz. IV - Przygotowania do wniosku

    Fundusze unijne, cz. IV - Przygotowania do wniosku

    Idealna dotacja unijna dla mikroprzedsiębiorstw? Jest dopasowana do ich potrzeb, ekonomicznie racjo­nalna i nie niesie ze sobą zbyt dużego ryzyka. Tym razem proponujemy zestaw rad, którymi powinni się kierować przedsiębiorcy, aby dotacja trafiła nie tylko w sedno ich problemów, ale w realny sposób wpłynęła na rozwój firm.

    Więcej

  • Szybkie zakupy firmowe mogą pomniejszyć podatek

    Szybkie zakupy firmowe mogą pomniejszyć podatek

    Dla wielu przedsiębiorców grudzień to czas inwestycji. Dzięki nim chcą zaoszczędzić na podatku za rok 2014. Najlepszym sposobem na szybką redukcję podatku są zakupy środków trwałych o wartości nieprzekraczającej 3 500 zł.

    Więcej

  • Żywność barwiąca czy barwnik

    Żywność barwiąca czy barwnik

    Barwienie żywności jest dozwolone (poza pewnymi wyjątkami) i powszechnie stosowane. W obecnych czasach, kiedy konsument zwraca uwagę na naturalność produktów i chętniej sięga po te, które nie zawierają w składzie substancji dodatkowych, producenci zamieniają barwniki z listy E na składniki żywności, które dają efekt zabarwienia.

    Więcej

  • Rynek ekopieczywa jak dobry chleb – rośnie powoli

    Rynek ekopieczywa jak dobry chleb – rośnie powoli

    Przybywa konsumentów żywno­ści ekologicznej, rynek rośnie w tempie ok. 25% rocznie. Zielony trend nie omija produk­tów piekarniczych i cukierni­czych. Tworzy się atrakcyjna nisza, ale by ją zagospodaro­wać, potrzeba sporo wiedzy, rozwagi i determinacji.

    Więcej

  • Żywność nieopakowana musi być oznakowana

    13 grudnia 2014 r. to termin definitywnego końca lakonicznych i nieczytelnych informacji na etykietach. Co ważne, zakres istotnych, rozszerzonych zmian dotyczy również szerokiego asortymentu żywności sprzedawanej bez opakowań.

    Więcej