Mistrz Branży - interaktywny portal dla piekarzy, cukierników, lodziarzy.

Kolor i smak roku 2024

dodano , Redakcja AU

Jak co roku, Instytut Pantone oraz dsm-firmenich ogłosili wybór smaku i koloru roku. Jest nim ciepła i delikatna brzoskwinia.

Wybór produktów Peach+ i Pantone 13-1023 Peach Fuzz opiera się na pojawiających się sygnałach płynących z obserwacji zmian kulturowych i potrzeb konsumenckich, gdzie obserwuje się , że trendy w zakresie „życzliwości, wspólnoty, dobroci i komfortu” są coraz bardziej istotne.

 

 

Wieloaspektowe znaczenia
Peach+ ma być okazją do wprowadzenia innowacji w smaku, wyjścia poza tradycyjne soczyste, słodkie aspekty, uwzględniając również elementy bardziej miękkich, gładszych, lżejszych, orzeźwiających i teksturowanych.

Brzoskwinia to jeden z najstarszych uprawianych owoców na świecie, którego historia sięgająca 4000 lat, rozpoczęła się w Chinach i trwa do dziś. Chiny są światowym liderem w produkcji i eksporcie brzoskwiń, uprawiając ponad 400 odmian tego owocu.

- W całej Azji widzimy, że brzoskwinia odchodzi od smaku „sezonowego” z dużym naciskiem na napoje. - Nasze badania pokazują, że brzoskwinia ma wiele różnorodnych znaczeń – mówi Jeffrey Richard Schmoyer, wiceprezes ds. ludzkich spostrzeżeń w dziale Smaku, Tekstury i Zdrowia w dsm-firmenich. - A brzoskwinia jest niesamowicie emocjonalna. Ma długą historię, ale ma także innowacyjną przyszłość.

 

zdjęcie: sugarsalted.com


Łączenie się z emocjami konsumentów
Według Emotions 360, zastrzeżonego badania konsumenckiego dsm-firmenich, które mierzy emocje konsumentów związane ze składnikami, brzoskwinia jest w pewnym sensie wyjątkowa, ponieważ ma wiele wrodzonych kontrastujących właściwości, takich jak „rozpieszczanie”, ale zarazem „odświeżanie”, “rewitalizację”. Jest to owoc zarazem młodzieńczy, a jednocześnie nostalgiczny.”

Możliwości zastosowania
Według dsm-firmenich najbardziej rozpowszechnionymi obszarami wzrostu smaku i aromatu brzoskwiniowego są gazowane napoje bezalkoholowe, nektary, cukierki, gotowe do spożycia herbaty, herbaty, aromatyzowane napoje alkoholowe, jogurty i przetwory owocowe, napoje mleczne, soki zawierające brzoskwinie i przetwory owocowe.

- W przypadku marek, które chcą pójść nieco dalej i zaoferować konsumentom coś bardziej wyjątkowego i nieoczekiwanego, widzimy rosnący potencjał brzoskwiń w roślinnych alternatywach dla produktów mlecznych, napojach funkcjonalnych i odżywczych oraz napojach fermentowanych, takich jak kombucha, a także jak bardziej pikantne opcje, w tym dressingi i sosy stołowe, dodatki, sosy do gotowania i makarony – wyjaśnia Cirkus. - Chociaż sama brzoskwinia jest już popularnym smakiem w wielu zastosowaniach w żywności i napojach, istnieje dodatkowa możliwość stosowania Peach+ wraz ze składnikami odżywczymi i aktywnymi, oferując korzyści dla dobrego samopoczucia konsumentów - dodaje.

Brzoskwinia zyskuje również na popularności w połączeniu z marakują, mango, herbatą i morelą.

25. rocznica Koloru Roku Pantone
Od ponad 20 lat zarówno dsm-firmenich, jak i Pantone obserwują wiele tych samych źródeł trendów, czerpiąc inspirację z różnych wpływów, w tym kulinarnych, modowych, artystycznych i kulturowego ducha czasu. 

Kolor roku PANTONE 13-1023 Peach Fuzz został określony jako „aksamitnie delikatna brzoskwinia, której wszechogarniający duch wzbogaca umysł, ciało i duszę”. Co ważne, kolor ten został również wybrany jako uczczenie 25. rocznicy programu Pantone Color of the Year. Kolor Roku Pantone ma „uchwycić globalnego ducha czasu”, służąc jako „wyraz nastroju i postawy konsumenta”. Został po raz pierwszy wprowadzony przez Instytut Kolorów Pantone w 1999 roku wraz z pierwszym Kolorem Roku, PANTONE 15-4020 Cerulean Blue.

 

zdjęcie: lepetiteats.com


Kolorowa i spokojna przyszłość
W czasach zamieszania w wielu aspektach naszego życia dsm-firmenich podkreśla, że ​​zbiorowa potrzeba społeczeństwa w zakresie opieki, empatii i współczucia staje się coraz silniejsza, podobnie jak wizje spokojniejszej przyszłości.

- Przytulny brzoskwiniowy odcień delikatnie osadzony pomiędzy różem i pomarańczą, PANTONE 13-1023 Peach Fuzz przynosi poczucie przynależności, harmonii, stanowi okazję do wyczarowania atmosfery spokoju, oferując nam przestrzeń do bycia, odczuwania, uzdrawiania i leczenia. Inspiruje do rozwijania się niezależnie od tego, czy spędzasz czas z innymi, czy poświęcasz czas na cieszenie się chwilą dla siebie” – mówi Laurie Pressman, wiceprezes Instytutu Pantone Color. Dzięki tegorocznemu kolorowi roku 2024 Pantone branża zauważa większy nacisk na społeczności i ludzi na całym świecie, którzy zastanawiają się nad tym, jak chcą żyć i oceniają to, co jest ważne — komfort bycia blisko tych, których kochamy. Jego ciepłe serdeczne odcienie niosą ze sobą przesłanie współczucia, jednoczy ludzi i wzbogaca duszę” – dodaje.

 


Drodzy Czytelnicy, wszystkie materiały na portalu Mistrz Branży są darmowe. Wspieramy tym rzemiosło, bo jest dla nas najważniejsze. Jeśli możecie, wspomóżcie również nasze dzieło wykupując prenumeratę lub przekazując cegiełkę na funkcjonowanie i rozwój. Z góry dziękujemy.

wspieraj twórczość Mistrza Branży wspieraj twórczość Mistrza Branży