Mistrz Branży - interaktywny portal dla piekarzy, cukierników, lodziarzy.

W piekarnictwie siła

dodano , Hert2, materiał promocyjny

Pomimo niesprzyjających warunków gospodarczych piekarnictwo broni się z pełną mocą. Według badań wciąż chętnie sięgamy po pieczywo przynajmniej raz dziennie, najczęściej stanowi ono podstawę lub znaczący dodatek do naszych śniadań.

Jest to zapewne motywacja do działań, a poszukiwanie nowych rozwiązań i możliwości rozwoju to najlepsza droga przeciwstawienia się negatywnym sygnałom dochodzącym z rynku.

Po pierwsze: receptura! Świeże, ciepłe, pachnące pieczywo, najlepiej grubo posmarowane masłem i posypane odrobiną soli, to coś obok czego ciężko przejść obojętnie. To pokusa nie do odparcia. Receptury ulegają zmianie, są ciągle usprawniane, wzbogacane, jednak nie zmienia się to, co chcielibyśmy otrzymać na końcu – tradycyjne pieczywo. Warto zwrócić uwagę na walory smakowe i inne bardziej złożone doznania (świeżość, chrupkość), rzemieślnicze rozwiązania, wartościowe składniki, które odwołają się do tego, czego najbardziej poszukują odbiorcy: naturalnego, jakościowego produktu. Takie odświeżenie receptur pomoże szturmem podbić nawet najbardziej wymagające podniebienia.

 

Po drugie: oferta na miarę 2022 r.! Nie tylko tradycyjne receptury i jakość pieczywa są istotne dla klientów. Równie ważna jest odpowiedź na potrzeby stale rosnącego segmentu osób poszukujących gotowych rozwiązań do zjedzenia. Podstawą oferty powinny być oczywiście produkty oparte na wyrobach piekarniczych. Klasycznym rozwinięciem menu piekarni są kanapki. Na pewno sprawdzą się dobrze znane, tradycyjne smaki i te mniej typowe, zawierające: pasty warzywne, z ziarnami, pieczone i świeże warzywa, pieczone mięsa, sery kozie, owcze. Kolejny krok to serwowanie śniadań. Sadzone jajko na świeżej kromce pieczywa czy croissancie z rukolą i pomidorami to już nie kanapka, a pożywny posiłek. W takie rozwiązanie idealnie wpasują się też dobrze znane tosty, tosty francuskie, nadziewane przekąski, kanapki na ciepło (również ich obfite warianty, jak croque monsieur), słodkie wypieki podane z owocami, lokalnymi przetworami. A może coś obiadowego? Świetnymi propozycjami są uwielbiane przez wszystkich zapiekanki, pizze, hamburgery (lub coraz popularniejsze wegeburgery), tarty. Ofertę można uzupełnić też o treściwe zupy, np. żurek, i lżejsze kremy, sałatki w towarzystwie pysznej grzanki, kromki chleba czy bagietki. To pomysł na zdrowy i smaczny lunch. Serwując proste dania oparte o wyroby własne, pozwalamy otworzyć się piekarni na zupełnie nowych klientów!

 

Po trzecie: działaj jak restauracja! Rozwijająca się piekarnia może być w obecnych czasach ciekawą alternatywą dla restauracji. Wypad na miasto wiąże się z coraz wyższym rachunkiem, więc spora część klientów poszukuje nowych miejsc, gdzie mogą miło spędzić czas i dobrze zjeść, chroniąc swój domowy budżet. Wydzielenie w ramach lokalu przytulnego kącika z kilkoma miejscami siedzącymi oraz odpowiednie przygotowanie oferty to klucz do sukcesu, szczególnie jeśli rozważmy sprzedaż zarówno w lokalu, jak i w wariancie na wynos.

Po czwarte, ale nie najmniej ważne: projekt! Wielokrotnie powtarzamy, że podstawą działania lokalu gastronomicznego, niezależnie od jego wielkości, jest dobry projekt. I nie mamy tu na myśli samego designu, chociaż na pewno piękne elementy wykończenia, dobrze dobrane dodatki to coś, co zawsze będzie policzone na plus w odbiorze pomieszczenia. Powinniśmy zwrócić uwagę przede wszystkim na ergonomię układu oraz takie ustawienie sprzętów, mebli stałych i ruchomych, aby zapewnić wygodę pracownikom i swobodę przemieszczania się klientom. Istotna jest też dobra ekspozycja produktów w ladach, na półkach i regałach. Takie z pozoru „banalne” zabiegi lub ustalenia początkowe na etapie przygotowania lokalu wpływają nie tylko na funkcjonowanie wszystkich jego użytkowników, także znacząco podnoszą tzw. „paragon”. A właściwie przygotowana aranżacja wnętrza (warto zaznaczyć, że nie musi być droga) zaintryguje i zachęci klientów do skorzystania z oferty. To taka wisienka na torcie. Lokal stanowi w końcu wizytówkę naszej działalności – jako studio projektowe możemy przyznać to z pełną mocą.

 

 

We wszystkich naszych działaniach warto pamiętać, że klient, o którego zadbamy, na pewno z przyjemnością do nas wróci na kolejne zakupy lub posiłek. Coraz bardziej świadomy składników, jakości oraz możliwości doceni starannie opracowane receptury, przepisy i przemyślany design. Polacy kochają dobre pieczywo, to zawsze się obroni!

Katarzyna Paś, główny projektant
Piotr Wiśniewski, menedżer
Hert Studio Projektowe