Mistrz Branży - interaktywny portal dla piekarzy, cukierników, lodziarzy.

Szefowie Callebaut prezentują nową książkę The Chocolatier's kitchen

dodano , Redakcja AU

Piętnaście lat po sukcesie „Fine Chocolates” zespół Szefów Callebaut wraz z belgijskim wydawcą Lannoo prezentują nową książkę o czekoladzie. Wydanie „Chocolatier's Kitchen” oferuje przedsiębiorczym czekoladnikom pragmatyczne narzędzia do pomyślnego rozpoczęcia i rozwoju ich działalności.

Nie tylko kolejna książka o czekoladzie

W 'Chocolatier's Kitchen' 7 Szefów Callebaut odpowiada na pytania, które otrzymywali na przestrzeni lat od cukierników i chocolatierów z całego świata, pragnących otworzyć własny biznes. Mimo, iż książka zawiera aż 273 receptury, jej cel jest inny, niż jakiejkolwiek innej książki z przepisami: wspierać rzemieślników w rozwijaniu ich przedsiębiorczych ambicji.

 


System równowagi produkcji i sprzedaży z okresem przydatności do spożycia

'Chocolatier's Kitchen' przedstawia system biorący pod uwagę przydatność do spożycia produktów, który pomoże nowym przedsiębiorcom zbudować optymalny asortyment produktów i podzielić go na kategorie produktów konfekcyjnych o krótkim (2 tygodnie), średnim (8 tygodni) oraz długim (6 miesięcy) okresie przydatności. Dodatkowo, książka inspiruje recepturami z wykorzystaniem 5 kolorów czekolad Callebaut (ciemnej, mlecznej, białej, złotej oraz Ruby) w postaci zachwycających połączeń smaków, nowych kształtów oraz prezentacji.

- Każdy początkujący przedsiębiorca zmaga się z dylematem estymacji sprzedaży swoich produktów wobec ich przydatności do spożycia. Dzięki zbalansowaniu oferty produktami zarówno świeżymi, jak i tymi o długim okresie przydatności, nowicjusze mogą lepiej planować swoją produkcję i sprzedaż - tłumaczy Minette Smith, Szef Kreatywy Callebaut. - Wielu funkcjonujących czekoladników rozwija swoją sprzedaż za pośrednictwem kanałów internetowych. Potrzebują do tego jednak produktów, które zachowają świeżość podczas wysyłki. Receptury o średnim oraz długim czasie przydatności do spożycia z tej książki zapewnią czekoladnikom szansę na rozwój na kolejne rynki, bez rezygnacji z wybitnej jakości - dodaje. 

 


Pierwsza z dwóch książek

Szefowie Callebaut nie spoczywają na laurach. 'Chocolatier's Kitchen' to pierwsza z dwóch pozycji, które pomogą wspierać powstający i rozwijający się biznes. Premiera drugiej książki planowana jest na rok 2023.

Część druga odpowie na wiele pytań, jakie mogą stawiać sobie właściciele nowych oraz rozwijających się biznesów. 'Wraz z drugą książką pragniemy przedstawić czytelnikom poradnik, który zaoferuje przegląd wszystkich zagadnień i decyzji z jakimi przyjdzie im się zmierzyć. Od biznesplanu po wybór nazwy firmy, poszukiwanie swojej niszy, zaplanowanie działań marketingowych, wybór odpowiedniego kanału sprzedaży oraz niezbędnego sprzętu.' mówi Minette Smith.

Aby przedstawić te procesy decyzyjne w praktyce, czekoladnicy z całego świata podzielili się swoimi doświadczeniami, sukcesami oraz porażkami z czasów, kiedy sami zaczynali w tym biznesie. Druga część serii oferuje wartości i doświadczenia zaczerpięte z prawdziwego życia.

 


Kolejny rozdział w udanej serii publikacji

Dzięki obu książkom Szefowie Callebaut i wydawca Lannoo tworzą kolejny rozdział w tradycji publikowania wartościowych książek dla rzemieślników. - Nasza współpraca z Szefem i Doradcą Technologicznym Callebaut Jean-Pierrem Wybauwem między późnymi latami 80 a 2000 zaowocowała serią 4 wspaniałych publikacji 'Fine Chocolates', które zyskały globalny sukces. - opowiada Dyrektor Lannoo, Johan Ghyssels. 

Książki zwyciężyły w plebiscycie 'World Food Media Awards’ - ‘Gourmand World Cookbook Awards’, jako najlepsza, sprzedana w 50.000 kopii publikacja o czekoladzie. Stały się kultową pozycją wśród czekoladników na całym świecie i są używane do dziś. 

- Nadszedł właściwy moment, aby odnowić naszą współpracę z nową generacją Szefów Callebaut. Świat się zmienił, podobnie jak biznesowe i kreatywne wyzwania następnej generacji Szefów. Ta książka rzuca nowe światło na to piękne rzemiosło dzięki najlepszym, belgijskim czekoladom – czemuś, z czego my, jako belgijski wydawca, możemy być tylko dumni. Chcemy po raz kolejny zainspirować rzemieślników na całym świecie – dodaje Johan Ghyssels. 

Obie książki będą dostępne osobno, ale niebawem będzie można je również kupić razem w komplecie zatytułowanym „The Chocolatier’s Toolbox”.

 


Misja Callebaut: rozwój!

 - Publikacje ‘The Chocolatier’s Kitchen’ i ‘The Chocolatier’s Shop’ idealnie wpisują się w misję Callebaut - mówi Global Brand Leader marki, Xuan-Lai Huynh. - Od roku 1911, kiedy Octaaf Callebaut stworzył swoje pierwsze czekoladowe receptury, marka Callebaut zaczęła budować silne więzi z Rzemieślnikami w Belgii, a później na całym świecie. Pomaganie im w osiąganiu sukcesu było sercem misji Callebaut. Dzięki publikacjom książek, na nowo definiujemy sposób dążenia do spełnienia tej misji, inspirując pastry chefów i pokazując im właściwą drogę. Publikacja ta podkreśla również rolę Akademii Czekolady na całym świecie, gdzie szefowie trenują swoje umiejętności, dążąc do perfekcji.


 

The Chocolatier's kitchen

Język publikacji: angielski, fracuski, holenderski

Cena: 120 

Autorzy:

  • Davide Comaschi – World Chocolate Master
    & Globalny Ambasador Akademii Czekolady

  • Philippe Vancayseele – Szef Akademii Czekolady - Kanada 

  • Mark Tilling – Szef Akademii Czekolady – UK

  • Clare England – Szef Akademii Czekolady – UK

  • Beverley Dunkley – Były Szef Akademii Czekolady - UK

  • Ciro Fraddanno – Szef Akademii Czekolady – Włochy

  • Ryan Stevenson – Executive Pastry Chef – Australia