Mistrz Branży - interaktywny portal dla piekarzy, cukierników, lodziarzy.

Nowe warianty pieczywa ProBody odpowiedzią na potrzeby różnych grup konsumentów

dodano , Komplet, materiał promocyjny

Jednym z globalnych trendów na zmieniającym się rynku pieczywa jest oferowanie wysokiej jakości produktów, które wpisują się w koncept pieczywa funkcjonalnego oraz w trend czystej etykiety.

Współcześni konsumenci odżywiają się w sposób zde­cydowanie bardziej świadomy, odpowiadający zarówno ich stylowi życia, jak i potrzebom zdrowotnym. Są co­raz lepiej wyedukowani żywieniowo, więc coraz więcej oczekują od branży piekarskiej. Szukają produktów o określonej wartości odżywczej (np. wysokobiałkowych, z niskim IG, bezglutenowych), smacznych, dobrych jakościowo, pozbawionych dodatków E, o krót­kim i prostym składzie, zróżnicowanych pod względem formy i sposobu spożycia.

Przykładem produktu zaspokajającego potrzeby różnych grup konsumentów jest pieczywo ProBody. Docenią je osoby zma­gające się z chorobami cywilizacyjnymi (np. diabetycy), dbają­ce o sylwetkę, na diecie redukcyjnej oraz wszyscy zwolennicy aktywnego stylu życia. Pieczywo ProBody charakteryzuje się niskim IG (33,5), obniżoną zawartością węglowodanów, wysoką zawartością białka i błonnika pokarmowego. Cenne właściwości i wartości odżywcze pieczywa ProBody to za­sługa oryginalnej receptury i odpowiednio dobranych składni­ków. Ma ono charakterystyczny, pozbawiony dominujących nut smak – bardzo lubiany przez konsumentów – oraz elastyczny, delikatny miękisz. Przy odpowiednim przechowywaniu długo zachowuje świeżość.

 

KOMPLET ProBody jest mieszanką 100%, łatwą w użyciu i gwarantującą powtarzalność efektu końcowego. Dostępne są specjalne formy do wypieku, które sprawiają, że nie tylko właściwości pieczywa, lecz także jego kształt budują popular­ność i rynkową atrakcyjność tego produktu. Niezmienną od 2013 roku! Pieczywo ProBody cieszy się uznaniem specja­listów (II miejsce na sympozjum diabetologicznym Diabetica Expo, Złoty Medal MTP), ma grono wiernych konsumentów i stały potencjał wzrostu. To przykład pieczywa, które nie starzeje się – zarówno w odniesieniu do cech funkcjonalnych, jak i rynkowych trendów.
Nowe zastosowanie mieszanki ProBody: pieczywo chrupkie ProBody i przekąska ProBody z owocami to propozycja wdro­żenia nowych rozwiązań, które w efekcie zwiększą atrakcyjność pieczywa ProBody na rynku poprzez optymalne dopasowanie profilu asortymentowego produktu do rynkowych potrzeb wielu grup konsumentów.

Jak pokazują liczne badania oraz tradycja związana ze spożyciem pieczywa, jemy je każdego dnia, najchętniej rano, sięgamy po nie także o innych porach. Dlatego tak ważne jest urozmaicenie w ramach tej kategorii żywieniowej. W tym wypadku w formie pieczywa chrupkiego oraz zbożowo-owocowej przekąski. Pieczywo chrupkie to doskonała alternatywa dla pieczywa tra­dycyjnego, chętnie wprowadzana do codziennej diety. Jakie ka­tegorie konsumentów najczęściej po nie sięgają? Jedna grupa to osoby na diecie redukcyjnej, które rezygnują z pieczywa świeżego na rzecz chrupkiego. Druga grupa to ci konsumenci, którzy lu­bią mieć świeże pieczywo zawsze pod ręką. Zarówno dla jednej, jak i drugiej istotny jest fakt, iż pieczywo chrupkie Probody charakteryzuje się wysoką zawartością białka i błonnika oraz ob­niżoną zawartością węglowodanów – w porównaniu z podobnym pieczywem chrupkim z nasionami. Posiada długą trwałość. Od­powiednio zapakowane jest nie tylko atrakcyjne wizualnie i łatwe w transporcie, lecz także higieniczne, a tym samym bezpieczne. Może być spożywane jako gotowa, samodzielna przekąska albo z ulubionymi dodatkami. Neutralność smakowa pieczywa chrup­kiego ProBody sprawia, że konsument może łatwo skomponować swój ulubiony smak lub zadowolić się smakiem pieczywa w wersji saute. Taka metoda wypieku to konkretne korzyści nie tylko dla konsumenta, lecz także dla piekarza, który może wyprodukować jednorazowo dużą partię pieczywa, przydatną w handlu i wpro­wadzaną do asortymentu przez długi czas.

Receptura pieczywa chrupkiego ProBody różni się od klasycz­nej większą zawartością nasion: sezamu, słonecznika, siemienia lnianego, co skutkuje wyższą zawartością błonnika pokarmowego. Pieczywo chrupkie ProBody, podobnie jak klasyczna forma Pro­Body, to produkt clean label – nie zawiera żadnych dodatków E.

 

Kolejna grupa konsumentów, której dedykowana jest przekąska owocowa ProBody, to osoby aktyw­ne, w ciągu dnia często przebywające poza domem i potrzebujące dodatkowej dawki energii – „paliwa”, które można łatwo ze sobą zabrać i skonsumować w dowolnym miejscu. Dla tej właśnie grupy prze­znaczone są przekąski ProBody z owocami: żurawiną i rodzynkami.Idealne dla konsumentów ceniących funkcjonalność produktu, łatwość kon­sumpcji oraz preferujących bardziej wyraziste sma­ki. Przekąski owocowe ProBody są wygodne w użyciu i mogą stanowić doskonały posiłek rege­neracyjny w ciągu dnia.

Żurawina i rodzynki – składniki popularne i często wykorzystywane w charakterze dodatków do pieczy­wa – spowodowały, że przekąska ma miękką, nieco gąbczastą strukturę, która została przełamana do­datkiem orzechów włoskich, dzięki czemu udało się uzyskać tak lubianą przez konsumentów optymalną „chrupkość”. Przekąska ProBody z owocami to przekąska atrakcyjna w formie, o wysokiej zawartości białka i błonnika pokarmowego, w postaci niewielkie­go prostokąta, gotowa do zapakowania i zjedzenia z ulubionymi dodatkami lub bez nich. To dobra alternatywa dla tradycyjnej bulki, po którą we wrześniu chętnie sięgną wszyscy potrzebujący dodatkowego wsparcia w pracy, w szkole czy w sporcie.

Zarówno pieczywo chrupkie, jak i owocowa przekąska doskona­le nadają do wypieku na dużych liniach produkcyjnych. To nowa propozycja w segmencie szybkich, wygodnych, gotowych do kon­sumpcji przekąsek dostosowanych do maszyn przemysłowych. Rozszerzenie asortymentu w ramach pieczywa ProBody to efekt ciągłego poszukiwania kreatywnych rozwiązań dla branży piekarskiej, stanowiących odpowiedź na zmiany zachodzące we współczesnym świecie. Zmiany te przejawiają się m.in. w nowym modelu odżywiania się (szczególnie zauważalnym w przypadku młodszego pokolenia), zmniejszeniu ilości spożywanego pieczywa czy szukaniu jego zamienników. To propozycje, które w efekcie spowodują optymalne dopasowanie profilu asortymentowego pie­karni do rynkowych potrzeb różnych grup konsumentów.