Mistrz Branży - interaktywny portal dla piekarzy, cukierników, lodziarzy.

alleRogal w akcji

dodano , Redakcja AK, materiał promocyjny

16 października ruszyła 2. edycja akcji alleRogal, która umożliwia zakup rogali świętomarcińskim na platformie handlowej Allegro. AlleRogal to tylko jeden z elementów akcji promocyjnej Urzędu Miasta Poznania oraz poznańskiego Cechu Cukierników i Piekarzy, zakrojonej na szeroką skalę.

W 2011 r. przez Internet sprzedano 6 tysięcy rogali, które rozeszły się w Polsce i zagranicą. Stronę z ofertą odwiedziło ponad 35 tysięcy osób, a współczynnik pozytywnych komentarzy wynosił aż 98%. Żeby jednak ten efekt uzyskać, potrzebna była skuteczna, niestandardowa akcja promocyjno-informacyjna, małe happeningi, jak warsztaty robienia rogali świętomarcińskich, a także akcja rozdawania minirogali pasażerom linii lotniczych LOT.
Po 11 listopada zainteresowanie akcją wciąż było duże, dlatego w tym roku Urząd Miejski Poznania wspólnie z poznańskim Cechem Piekarzy i Cukierników nie tylko kontynuuje projekt, ale również poszerza jego zakres i czas trwania.

AlleRogal

Od 16 października do 29 listopada za pośrednictwem strony www.rogale.allegro.pl można zamówić rogale świętomarcińskie z certyfikatem Produktu Regionalnego Unii Europejskiej. W internetowej akcji biorą udział cukiernicy zrzeszeni w poznańskim Cechu Piekarzy i Cukierników. W tym roku rogale dostarczają: Cukiernia Piekarnia Piotra Koperskiego, Cukiernia Kandulski oraz firma Fawor.

Warsztaty z rogali

Dużym zainteresowaniem cieszyły się warsztaty robienia rogali świętomarcińskich, więc i tym razem ich nie zabraknie. Podobnie jak w 2011 r., gospodarzem spotkania będzie Piotr Koperski, który 25 października ugości 10 autorów najlepszych (najbardziej poczytnych) blogów kulinarnych w swojej Cukierni Piekarni w Poznaniu. Z pewnych źródeł wiemy, że uczestnikom spotkania bardzo podobał się ciekawy sposób opowiadania Piotra Koperskiego.

Pachnąca reklama

Nie zabraknie oczywiście kampanii outdoorowej. Organizatorzy powtórzą pomysł z nośnikami typu Citylight na przystankach komunikacji miejskiej w dwóch dużych miastach Polski. W strategicznych miejscach Warszawy i Krakowa pojawi się po 15 nietypowych reklam. Reklamy będą bowiem pachniały autentycznym rogalem świętomarcińskim. Warszawiacy i krakowianie zobaczą je i poczują przez dwa pierwsze tygodnie listopada, czyli od 1 do 15 listopada.

Akcja częstowania

W 2011 r. ponad 15 tysięcy miniaturowych rogali poszybowały wraz z pasażerami LOT-u. Jak będzie tym razem? W tym roku do rozdania będzie ok. 14 tys. minirogalików, które dostarczy Cukiernia Piekarnia Piotra Koperskiego. Rogaliki dotrą nie tylko do pasażerów LOT-u, ale też do Eurolotu, Intercity oraz Deutsche Bahn w pociągach relacji: Berlin – Poznań – Warszawa.

***

11 listopada poznaniacy tradycyjnie będą celebrować imieniny ulicy Święty Marcin. Z tej okazji w stolicy Wielkopolski od wieków wypiekane są rogale świętomarcińskie, które mają przynieść bogactwo i szczęście. Cukiernicy szacują, że podobnie jak w ubiegłych latach, poznaniacy zjedzą około 600 ton przysmaku z białym makiem!