Mistrz Branży - interaktywny portal dla piekarzy, cukierników, lodziarzy.

Relaks w smacznym stylu - wakacyjne wydanie Mistrza Branży już jest!

dodano , Redakcja AU

Jak zdobywa się podium według Urszuli Barteckiej-Matuszewskiej i Karola Płachty? Do czego służy sweet truck, prócz rozwożenia ciastek? Czy Ciacho bez Cukru zawojuje polskie miasta? A oprócz tego modny cruffin, produkcja sorbetów, masa cukrowa latem i przegląd maszyn do piekarni oraz cukierni. Zabierz MB na urlop!

Ambicja i ciągłe podnoszenie poprzeczki jest motorem do osiągnięcia sukcesu w firmie, ale też stanięcia na podium. O damsko-męskiej współpracy nad tym sukcesem opowiadają nam laureaci prestiżowego konkursu Masters of Pastry 2021 - Urszula Bartecka-Matuszewska oraz Karol Płachta, którzy zajęli w nim 2. miejsce. Czy podejście do tego typu zmagań kobiety i mężczyzny czym się jednak różni? Co uczestnicy cukierniczych zmagań wnieśli, a co wynieśli z konkursu? Przeczytajcie koniecznie wywiad główny tego wydania, który znajdziecie na str. 8.

 


Wielką ambicją może pochwalić się też nasz kolejny rozmówca - Karol Babicz, który po wielu maratonach sportowych teraz startuje w długodystansowym biegu z jasno wytyczonym celem - sprawić, by jego marka Ciacho bez Cukru była znana w każdym większym mieście w Polsce. Jak chce tego dokonać? Po kilku latach funkcjonowania z powodzeniem w Lublinie, postawił na opcję franczyzy. Czy mu się uda? Zdaje się, że trend zdrowych słodkości jest na tyle silnie rozwijającą się modą, że z pewnością ma spore szanse na to. Rozmowę z właścicielem marki znajdziecie na str. 14.

 


Innym sposobem dotarcia do jak najszerszego grona klientów jest sprzedaż mobilna. Konkretnie - sweet truck, czyli bus ze słodkościami, którym można przemieszczać się do kolejnych miast, gdzie odbywają się zloty food trucków. Ale w przypadku sweet trucka cukierni Cake Break ze Wrocławia bus okazał się czymś więcej, niż mobilnym środkiem sprzedaży. Co dzięki niemu rodzinna firma zyskała? I dlaczego zdecydowali się też na współpracę z sklepaki ekologicznymi? O tym rozmawiamy z managerem firmy, Łukaszem Konopnickim w wywiadzie na str. 18. 

 


Wątek rodziny i potencjale takiego modelu firmy, a także franczyzy i trendu zdrowych słodkości znajdziecie też w czwartej, dodatkowej rozmowie tego wakacyjnego wydania. Rozmowa z właścicielem cukierni KArpicko tylko nas utwierdziła w przekonaniu, że wyżej wymienione elementy są niezwykle ważnymi składnikami przepisu na sukces. 

W wakacyjnym wydaniu nie mogło zabraknąć najgorętszego tematu jakim są aktualnie sorbety. Choć ich skład to zaledwie trzy składniki - owoce, woda i cukier, również w ich produkcji należy pamiętać o pewnych zasadach, które mają wpływ na finalny produkt. W jakiej formie owoce należy wybierać do sorbetów? I dlaczego niekoniecznie będą to owoce mrożone? Zachęcamy do artykułu z cyklu Lody okiem Szymona na str. 44.

 


Kolejnym gorącym trendem, który nabiera właśnie rozpędu jest cruffin. To tylko jeden z przykładów asortymentu ciasta półfrancuskiego, który ma szansę przekonać na nowo konsumentów do tego rodzaju wypieków. Kojarzony zarówno z uwielbianymi w Polsce croissantami, a także popularnymi muffinkami, staje się niejako przepustką do pokazania czegoś innego - jest to produkt na co dzień, a jednak z klasą. Cruffin to jednak wyższy poziom sztuki cukierniczej. Wymaga ogromu czasu, umiejętności i doświadczenia, a także specjalnego sprzętu, czyli wałkownicy.

 


Wałkownica to z pewnością spory wydatek, ale też inwestycja w firmę, która pozwoli na sprawne laminowanie ciasta masłem, z którego można następnie wypiekać nie tylko cruffiny, ale też danishe, croissanty, wiatraki i wiele innych produktów, które urozmaicą asortyment. Stawianie na rozwój, ubogacenie oferty piekarni i cukierni to nie tylko jeden z powodów, dla których warto zaopatrzyć firmę w nowoczesny sprzęt. Z pewnością powody są różne, bo i różne są potrzeby, zasoby, możliwości firmy. Czym się kierować? Na co zwracać uwagę? Przeczytacie w artykule na str. 48, którego kontynuacją jest nasz przegląd maszyn i urządzeń. 

 


To, co sprzyja sprzedaży lodów, a jest neutralne dla wypieków z ciasta francuskiego, niekoniecznie jest sprzymierzeńcem innych słodkich dziedzin. Upały są wręcz zabójcze nie tylko dla czekolady, ale też masy cukrowej. Pracując z nią przy tak wysokich temperaturach, trzeba wiedzieć jak się z takim produktem obchodzić. Jak schładzać poszczególne elementy? W jakiej temperaturze je przechowywać? Wreszcie jak zabezpieczyć gotowy tort w masie cukrowej? Na te pytania odpowiada nasza niezastąpiona ekspertka - Angelika Chwyć w swoim cyklu Kreatywny Sugarcrafting, który znajdziecie na str. 40.

 


My, podobnie jak masa cukrowa, także potrzebujemy schłodzenia. I dokładnie tak jak wyrobione ciasto, także musimy odpocząć. Innymi słowy - życzymy Wam udanego urlopu i owocnych wakacji. Z sorbetem i tym wydaniem Mistrza Branży w ręku! 

 

ZAPRASZAMY DO INSPIRUJĄCEJ LEKTURY

Pobierz numer w PDF >

Kup bieżący numer Mistrza Branży w wersji drukowanej >