Mistrz Branży - interaktywny portal dla piekarzy, cukierników, lodziarzy.

W Stanowicach powstanie fabryka wyrobów piekarniczych

dodano , Redakcja MH, materiał promocyjny

W Stanowicach, na terenie oławskiej podstrefy ekonomicznej zainwestuje Bama Europa Sp. z o.o. Inwestor w budowę 7-tysięcznej hali produkcyjnej, w której produkowane będą wyroby piekarnicze do najbardziej znanych restauracji sieciowych, zainwestuje co najmniej 36 milionów złotych oraz zatrudni minimum 40 pracowników.

- Inwestycję kompleksowo wspiera PM Group. Międzynarodowa firma architektoniczna jest odpowiedzialna za przedprojektowe usługi konsultingowe, projektowanie, nadzór przy przetargach oraz nadzór autorski nad całą inwestycją Bama Europa w Polsce – informuje Anna Knowska z PR EXPERT. - Dla firmy to już kolejny projekt w sektorze spożywczym w tej części kraju. PM Group jest zaangażowana w inwestycje Fresh Start Bakeries w Strzegomiu i Pasta Food Company w Opolu.

Bama Europa jest spółką amerykańskiej firmy Bama Companies. Jej zakład w oławskiej podstrefie, zarządzanej przez Wałbrzyską Specjalną Strefę Ekonomiczną Invest – Park, będzie pierwszą inwestycją w Europie. Bama Europa na inwestycję wydzierżawiła 10-hektarową działkę, a na początek zagospodaruje ¼ tego terenu.

Natalia Mizgalska, project manager PM Group, firmy, która kompleksowo zarządza realizacją inwestycji: –To pierwsza faza inwestycji, która zakłada budowę fabryki o powierzchni zabudowy 7 tysięcy metrów kwadratowych. Pierwsze produkty spożywcze powinny opuścić zakład w pierwszym półroczu 2013 roku. Rozbudowa fabryki planowana jest w 2016 roku.

Bama Companies ze swoich fabryk w Tulsie w stanie Oklahoma oraz Chinach dostarcza półprodukty do 20 krajów na całym świecie. Są to głównie torty, ciastka, bułeczki hamburgerowe i gotowe ciasta na pizzę – dostarczane do gigantów rynku gastronomicznego. – Bama Companies pielęgnuje od ponad 80 lat te same wartości i podkreśla na każdym kroku, że jest to rodzinny biznes z wielkimi tradycjami, który kieruje się jakością i świeżością swoich wyrobów. Naszym zadaniem jest stworzenie wizytówki tej firmy w Europie – dodaje Natalia Mizgalska.

Źródło: biznesdolnoslaski.pl