Mistrz Branży - interaktywny portal dla piekarzy, cukierników, lodziarzy.

Salon Biznesu otwarty dla piekarzy i cukierników

dodano , Redakcja PS

Jak zagwarantować sobie sukces w prowadzeniu piekarni lub cukierni? Śląscy piekarze i cukiernicy mieli okazję poznać bieżące trendy, ciekawe techniki pracy i strategie, które pomogą w prowadzeniu własnego biznesu. Tym zagadnieniom poświę­cona była II edycja Salonu Biznesu Ford dedykowana branży piekarskiej oraz cukierniczej.

Salon Biznesu to cykl spotkań za­początkowany w Sosnowcu, skie­rowany do przedsiębiorców i pracowni­ków różnych branż małych oraz średnich firm ze Śląska i Zagłębia. Ideą Salonu jest wymiana praktycznej wiedzy mię­dzy przedsiębiorcami. Głównym punk­tem spotkań jest formuła szkoleniowa i prelekcje praktyków, w trakcie których uczestnicy wspólnie śledzą sprawdzone i skuteczne rozwiązania w danej branży.

 

W czasie spotkania z udziałem piekarzy i cukierników prelekcję wygłosili: Natalia Aurora Urbanek z redakcji „Mistrza Bran­ży”, Maciej Kacprzak z banku Santander, natomiast część praktyczną poprowadził Wiesław Kucia ze Szkoły Artystycznej w Lublinie. W części pierwszej nasza redaktorka przedstawiła wiodące tren­dy w branży piekarskiej. Jak pokazały wyniki przeprowadzonej w tym celu an­kiety, chleb jest nadal chętnie zjadanym produktem. Choć wzrasta zainteresowa­nie alternatywnymi jego rodzajami, ten tradycyjny jest najwyżej ceniony. Jeśli piekarze chcą podążać za potrzebami konsumenta, powinni postawić na rze­mieślniczą technologię produkcji chle­ba, a także ubogacić go funkcjonalnymi dodatkami, typu superfoods. To samo tyczy się trendów obecnych w sektorze cukierniczym. Tu coraz ważniejszy jest też wygląd. By podążać za współczesną estetyką, pomocne będą nowe techniki zarówno w pracy z ciastem martwym (w przypadku pieczywa), jak i w cukier­nictwie, co zaprezentował mistrz Wie­sław Kucia. Podczas jego pokazu go­ście chętnie tworzyli dekoracje z ciasta martwego czy  masy cukrowej zgodnie z nowymi trendami i przy użyciu nowych technik lub akcesoriów.

 

Warto również pomyśleć o tym, jak te piękne i smaczne produkty dowieźć do punktów sprzedaży oraz samego klienta. Tu rozwiązaniem może być wy­bór odpowiedniego samochodu dostaw­czego, który wzięty w leasing nie obciąży finansów firmy, a wręcz może zarobić na siebie i firmę, o czym opowiedział Maciej Kacprzak.

Salon Biznesu Ford to kompaktowa i cie­kawa formuła spotkania, która dopaso­wuje się tematycznie do profilu małych i średnich firm z różnych branż. Obok gotowych rozwiązań biznesowych, ma­jących na celu obniżenie kosztów pro­wadzenia firmy, przedsiębiorcy znajdą tu inspirujące pomysły, by uatrakcyjnić swój własny produkt.

Salon Biznesu Ford, Sosnowiec, 26 listopada 2015 r.
Patronat medialny: „Mistrz Branży”