Mistrz Branży - interaktywny portal dla piekarzy, cukierników, lodziarzy.

Prezentacje lodowe 2012

dodano , Redakcja AK, materiał promocyjny

Polmarkus przyzwyczaił już swoich klientów do spotkań organizowanych na początku roku, podczas których prezentowana jest szeroka oferta partnerów biznesowych. Prezentacje obejmowały nie tylko nowe smaki i dodatki w sezonie 2012, ale też rozwiązania redukujące koszty produkcji.

Dwa dni spotkań (7-8 lutego) podzielono tematycznie na dwie części: w I części prezentowano nowinki i trendy produktowe, podpowiadając, jak smakowo urozmaicić ofertę lodziarni bądź cukierni. W II części skupiono się na podniesieniu efektywności produkcji i kosztach, które można i trzeba zredukować.
Polmarkus zainicjował spotkanie, przedstawiając ofertę włoskiej marki Elenka, której jest dystrybutorem. Zaprezentowano również możliwości wykorzystania past lodowych w deserkach, tortach, a także masach cukierniczych. Do gości co chwila trafiały deserki przygotowane przez technologów Polmarkusa, ze szczególnym uwzględnieniem smaków: pistacjowego, kawowego i cytrynowego. Firma mogła się również pochwalić własną marką Suprima. Z bogatej oferty prezentowano gotowe mieszanki do produkcji gofrów „Fantazja” oraz płynnebazy do lodów i bazy w proszku Suprimato.

Dodatki do lodów i wypieków cukierniczych przedstawili technolodzy Prospony: Marek Tomaszek oraz Jerzy Brzozowski. Wiodącym produktem były wsady owocowe, Frużeliny w 3 rodzajach (deserowa, standardowa oraz cukiernicza), które podkreślają smak i charakter deserów oraz wypieków. Posypki owocowe, przygotowane ze skórki cytrynowej i pomarańczowej, które nie zabarwiają produktów, świetnie nadają się jako zwieńczenie deserów z bitą śmietaną, ale także jako dyskretne znakowanie pączków o różnych smakach. Inną kategorią dodatków dekoracyjnych były owoce kandyzowane, które długo zachowują jędrność i barwę.

Jerzy Brzozowski i Marek Tomaszek po prezentacji czekali na zainteresowanych klientów przy firmowym stoisku.

Receptę na niższe koszty produkcji i urozmaiconą witrynę lodową według firmy Arlekino przedstawił Piotr Krasoń. W krótkiej, ale bardzo treściwej prezentacji mieszanek Speedy do produkcji lodów wyliczał nie tylko imponującą liczbę smaków, ale głównie oszczędności wynikające z ich zastosowania. W Polsce koszty produkcji zaczynają osiągać poziom europejski, stąd takie rozwiązania siłą rzeczy budzą zainteresowanie naszych rzemieślników. Zwłaszcza do młodych przedsiębiorców przemawiają minimalne wymagania sprzętowe, wysoka i powtarzalna jakość oraz duży wybór.

- Speedy to dobre rozwiązanie dla początkujących rzemieślników - przekonywał Piotr Krasoń.

Uzupełnieniem tej części była prezentacja dobrej jakości wafli Soforek. Wśród „soforkowych nowości” Tomasz Bohdziun wymienił rurki waflowe, w tym włoskie, oraz dekoracje waflowe. Zwracał uwagę również na wafle z niespodzianką Cono Piu, które są świetną atrakcją dla najmłodszej klienteli.

- Wafle z niespodzianką przyciągają dzieci, a za nimi całe rodziny - mówił Tomasz Bohdziun.

Druga część dawała odpowiedź na pytanie, jak realnie zredukować koszty produkcji i podnieść konkurencyjność. Pod tym hasłem swoje prezentacje miały firmy ES System K, Thermohauser, Voigt oraz AGED. Jarosław Niewęgłowski z ES System K przedstawił inny wymiar witryn cukierniczo-lodowych, pokazując nową linię Lenari, czyli polski odpowiednik włoskiego designu z prostopadłymi szybami. Przedstawiciel firmy Thermohauser podkreślał zalety wynikające ze stosowania pojemników do transportu lodów. Jakub Klewaniec z firmy Voigt przekonywał do chłodnej kalkulacji przy wyborze: tańsze środki chemiczne kontra wydajne i wysokiej jakości. Z kolei Hanna Szmit z AGED na bazie chłodziarek i zamrażarek Liebherr przedstawiła nowe możliwości podnoszenia efektywności energetycznej.

W przerwach na kawę można było zasięgnąć języka u fachowców.

Jakub Klewaniec (Voigt) prowadził chłodną kalkulację i nie zostawiał wątpliwości, co się bardziej opłaca - środek chemiczny tańszy w zakupie czy wydajne preparaty uznanej na rynku marki.

Zalety pojemników Thermohauser do przewożenia lodów przedstawiał Piotr Błażejewski (po prawej).

Przywitalny uścisk dłoni: Jarosław Niewęgłowski (Es System K) oraz Aleksander Zwieryńczyk, technolog z firmy  Polmarkus.

Za nowymi smakami zawsze podążają nowe, udoskonalone lub po lliftingu propozycje opakowań.

 

Magia kolorów, czyli prezentacja owoców kandyzowanych, wsadów owocowych i posypek firmy Prospona.

Czym skorupka za młodu nasiąknie....

Chwila relaksu z "Mistrzem Branży".

Spotkania Polmarkusa wpisały się na dobre w kalendarz branży lodziarskiej.