Mistrz Branży - interaktywny portal dla piekarzy, cukierników, lodziarzy.

Sensobus: badanie smaków i opinii o pieczywie

dodano , Redakcja AK

Pamiętacie Państwo mobilne laboratorium Sensobus, które jesienią kursowało po 4 miastach Śląska i Małopolski? Tym razem, obok oceny preferencji smakowych, zapytano konsumentów, czy pieczywo jest zdrowe i czy chcieliby poszerzyć wiedzę na temat produktów piekarniczych.

Sensobus, jedyne w Europie mobilne laboratorium sensoryczne wykorzystywane w branży piekarniczo-cukierniczej, w ciągu 7 dni odwiedziło aż 1752 konsumentów Krakowa, Krynicy Zdroju, Tuchowa i Kędzierzyna-Koźla!  Badanie, oprócz analizy preferencji smakowych, objęło także inne zagadnienia związane z konsumpcją pieczywa. W tym dwupoziomowym pojeździe, który swoimi rozmiarami przekracza wielkość standardowego TIR-a, przy 6 stanowiskach komputerowych respondenci ocenili wyroby piekarnicze. Badania przeprowadzono we współpracy z wybranymi piekarniami z regionów: Piekarnią Bobowska z Bobowej, Awiteks z Krakowa oraz Kristof z Kędzierzyna Koźla.

Sonda: czy pieczywo jest zdrowe?

W przeprowadzonej ankiecie aż 93% respondentów przyznało, że codziennie spożywa pieczywo. [Wyniki badań na próbie N=1476 (mieszkańcy Krakowa, Krynicy Zdrój, Tuchowa i Kędzierzyna-Koźla)]. Aż 87% badanych uważało, że pieczywo jest zdrowe. Konsumenci zostali również poproszeni o ocenę własnego poziomu wiedzy o pieczywie. 66% respondentów zadeklarowało, że byłoby zainteresowanych poszerzeniem wiedzy na temat jakości pieczywa. [Wyniki badań na próbie N=1752 (mieszkańcy Krakowa, Bobowa, Tuchowa i Kędzierzyna-Koźla)].

 

Wykres Czy pieczywo jest zdrowe?  Wyniki badań na próbie N=1752 (mieszkańcy Krakowa, Krynicy Zdrój, Tuchowa i Kędzierzyna-Koźla)

***

Sensobus jest uniwersalnym narzędziem badawczym. To mobilne laboratorium firmy Puratos poza przeprowadzaniem testów smaku, ma szersze zastosowanie. Sensobus jest miejscem, w którym konsumenci mogą otwarcie i anonimowo dzielić się swoimi oczekiwaniami wobec produktów oferowanych przez lokalnych producentów pieczywa i wyrobów cukierniczych. Przed firmami z branży piekarsko-cukierniczej, chcącymi umacniać pozycję na pełnym wyzwań rynku piekarsko-cukierniczym, stoi wyzwanie, jakim jest ciągłe zaspokajanie nieustannie zmieniających się potrzeb konsumentów.

Sensobus od ponad 12 lat przemierza Europę (Austria, Belgia, Dania, Finlandia, Niemcy, Grecja, Włochy, Litwa, Łotwa, Holandia, Polska, Portugalia, Hiszpania, Szwecja i Szwajcaria) i Stany Zjednoczone, docierając do dziesiątek miast, aby badać lokalne preferencje smakowe ich mieszkańców w zakresie wyrobów piekarniczych, cukierniczych i czekoladowych.