Mistrz Branży - interaktywny portal dla piekarzy, cukierników, lodziarzy.

Tony’s Chocolonely przypomina o prawdziwej cenie czekolady

dodano , Redakcja AU

Holenderski producent Tony’s Chocolonely z okazji Światowego Dnia Czekolady wypuścił dwa nowe batoniki pod nazwą Independent Bars. Mają wspierać małe, niezależne sklepy i przypominać, z czym wiąże się cena czekolady i jak złożony jest łańcuch jej pozyskiwania.

W oświadczeniu na stronie internetowej marki czytamy: “Kiedy kupujesz tanią czekoladę, myślisz, że dostajesz całkiem słodką ofertę - ale w każdym kęsie taniej czekolady wyczuwa się gorzkie nuty pracy dzieci i współczesnego niewolnictwa”. Producent zwraca uwagę na to, że obniżanie cen czekolady odbija się na dobrobycie rolników i ich rodzin. Podaje też statystyki: w Ghanie i na Wybrzeżu Kości Słoniowej dzienny dochód na osobe wynosi odpowiednio 2,16 USD i 2,49 USD. Kiedy zaniżane są ceny płacone za kakao pozyskiwane przez tamtejszych farmerów, ich dochód spada do 0,78 USD dziennie, a skala ubóstwa ciągle rośnie. Global Slavery Index szacuje, że w samej tylko Ghanie i na Wybrzeżu Kości Słoniowej w branży kakaowej jest ok. 30 000 ofiar współczesnego niewolnictwa i 1,56 mln zatrudnionych dzieci. W misję marki Tony’s Chocolonely jest wpisane etyczne produkowanie czekolady.

 

 

“Niezależne batoniki” z okazji Światowego Dnia Czekolady mają przypominać o tych ważnych aspektach pozyskiwania kakao, a jednocześnie wspierać małe, niezależne sklepy spożywcze, a nie markety i gigantów. Dostępne na stronie internetowej producenta i w małych sklepach Independent Bars pojawiły się w dwóch smakach: Milk Pecan Crunch Caramel (karmelowy, zainspirowany smakiem ciasta z orzechami pekan) i Milk Chocolate Chip Cookie (z mlecznej czekolady, z kawałkami chrupiących czekoladowych ciasteczek). Batoniki mają certyfikat Fairtrade i opakowania nadające się w 100% do recyklingu.

źródło >>> KLIK!

zdjęcie >>> KLIK!