Mistrz Branży - interaktywny portal dla piekarzy, cukierników, lodziarzy.

Zainwestuj w siebie ze styczniowym Mistrzem Branży

dodano , Redakcja AU

Jak buduje się smak kompletny? Dlaczego pracę zespołu warto zaczynać od wspólnej kawy? Czy pączki wegańskie mogą smakować tak samo dobrze jak te tradycyjne? I jak oraz gdzie warto się szkolić w Polsce? U progu nowego roku zmotywuj się do działania i zainwestuj w najważniejszą osobę w firmie - w siebie!

Styczeń to czas planowania inwestycji. Może już czas wymienić dotychczasowe sprzęty? Jakie akcesoria warto dokupić? Jak zredukować koszty? Zatrudnić kogoś nowego? Może warto wśród tych pytań zrobić też miejsce dla siebie? W końcu inwestycja w siebie to sprawa pierwszorzędna. To nie na nowym piecu, doskonałej miesiarce albo krajalnicy opiera się sukces twojej firmy! Dlatego w tym wydaniu kładziemy szczególny nacisk na szkolenia i kursy branżowe, które mają o wiele większą rolę do spełnienia, niż tylko nabycie przez kursanta nowych umiejętności.

O tym, jak ważne jest nabywanie nowych umiejętności, przekonuje nasz okładkowy rozmówca – Tomasz Szypuła, który poza sezonem lodziarskim zajmuje się produkcją ręcznie dekorowanej czekolady i nowoczesnym cukiernictwem. Choć jego niepozorna pracownia od lat mieści się w tym samym miejscu w niewielkim Baborowie, on zdołał rozsławić swoje lody i nazwisko na arenie międzynarodowej poprzez ciągłe stawianie na siebie, biorąc udział w kolejnych konkursach i mistrzostwach. Nazwisko i lody Tomasza Szypuły od lat są znane w całej Polsce. Teraz także poza nią. To właśnie jego smak został uhonorowany tytułem Najlepszych lodów w Europie! Jak udało mu się stworzyć smak, który zdobył uznanie międzynarodowego jury? Czy lodziarnia powinna mieć sklep internetowy? Co będzie trendem lodziarskim w tym roku i dlaczego warto zainwestować w sztuczną inteligencję w swojej pracowni? O to między innymi go zapytaliśmy. Wywiad z mistrzem znajdziecie na str. 8.

 


Wrocławski Nanan to jedna z nielicznych cukierni w Polsce, która została z kolei uhonorowana przez Polską Akademię Gastronomiczną. Ale to nie jedyna rzecz jaką wyróżnia się to niezwykłe miejsce. Właścicielka, Barbara Migdał-Bobrowska, dba o to, by na jej produkcji pracowało się w biurowym wymiarze godzin, a załoga zaczynała pracę od... zaparzenia sobie kawy! Wierzy, że tylko w dobrej atmosferze można tworzyć doskonałe ciastka i zyskać największą wartość - stałych klientów, których przekonuje szczery uśmiech i równie szczere ciastka. Co to dokładnie znaczy? Odpowiedź na to pytanie znajdziecie na str. 14. 

 

 

Coraz większą popularnością na rynku cieszą się olejki CBD, rekomendowane często przez znane osoby, ambasadorów marek. Mają one pomóc w łagodzeniu dolegliwości, takich jak kłopoty ze snem, z niepokojem, lękiem, czy w różnego pochodzenia bólach. Produkty konopne wkraczają śmiało także do kuchni. Sklepy, restauracje, cukiernie oferują całą gamę przekąsek, ciast i potraw, które zawierają w składzie mąkę, olej lub ziarna konopi. Czy to jednak do końca legalne? Zdrowe? I gdzie można zaopatrzyć się w surowce do tego typu produkcji? O modzie na konopie przeczytacie na str. 34

 

 

W przeciwieństwie do konopi, moda na weganizm trwa już od dobrej dekady i jest potwierdzone wieloma badaniami, że tego typu produkty sprzyjają zdrowiu. Czy także w przypadku słodkiego i tłustego pączka? By to stwierdzić, należałoby się najpierw przyjrzeć jego składowi. O tym opowiada pochłonięty wręcz wegańską pasją Wojciech Starowicz z pokoleniowej cukierni w Krakowie. I przekonuje, że produkcja roślinnych pączków jest nawet prostsza, niż tych tradycyjnych! Chcecie się przekonać? Zajrzyjcie na str. 24.

Jeśli nie zdecydujecie się na przejście na zieloną stronę cukiernictwa, bez obaw! Mamy dla Was powtórkę ze smażenia, kilka rad marketingowych na najtłustszy dzień w roku, a przede wszystkim receptury na tradycyjne i nowoczesne słodkości do tłustoczwartkowej oferty.


 

 

Wszystko wskazuje na to, że 2022 będzie wymagającym rokiem. Zmiany dotyczące przedsiębiorców nie napawają optymizmem. Podobnie jak rosnąca inflacja i wciąż realne wizje lockdownu. Choć wydawać by się mogło, że szkolenie, czyli zrobienie czegoś dla siebie, jest zbędnym wydatkiem w takich czasach, może być dokładnie na odwrót. Szkolenie branżowe to bowiem coś więcej niż podręcznikowy przekaz wiedzy. To przede wszystkim spotkanie z grupą podobnych do nas osób. A zatem doskonała sposobność do wymiany doświadczeń, poszukiwania rozwiązań codziennych problemów, wzajemnej inspiracji, a także dawania wsparcia. Na szkoleniu można nawiązać współpracę albo w ogóle znaleźć zatrudnienie. Można, a nawet trzeba wybrać się przynajmniej raz do roku na szkolenie, by nabrać jeszcze większej pewności siebie. Z tą nawet bardzo ciężko zapowiadający się czas będzie wyzwaniem, a nie problemem! I tego Wam życzymy, zachęcając do zapoznania się z naszym przeglądem szkoleń na str. 56.

 

SPIS TREŚCI

Rozmowa Mistrza Branży
Tworząc smak kompletny – rozmowa z Tomaszem Szypułą
Ciastka tworzone w dobrej atmosferze – rozmowa z Barbarą Migdał-Bobrowską
Tłusty czwartek przez cały miesiąc
Wegańskie pączki od Starowiczów

Mistrz produkcji Receptury
Pączek Premium
Faworki
Oponki/Bellkule Choco
Kruche ciastka z nadzieniem morelowym
Pączki w polewie
Pączek na medal
Donuty
Quarkini Buttermilk/Donuty

Mistrz produkcji
Ciasteczko na dobry sen, czyli o kuchni konopnej
Pieczywo, które wywołuje emocje
Lody okiem Szymona
Robota dla Ribota – cz. 1

Mistrz zarządzania
Ulga na robotyzację
Rok 2022 będzie fioletowy
Kurs na sukces, czyli jak sprzedawać ciastka
Szkolenia – zainwestuj w siebie
Gdzie się szkolić w Polsce? Edycja 2022

Flash News


ZAPRASZAMY DO INSPIRUJĄCEJ LEKTURY

Pobierz numer w PDF >

Kup bieżący numer Mistrza Branży w wersji drukowanej >