Mistrz Branży - interaktywny portal dla piekarzy, cukierników, lodziarzy.

InfoPiek – wsparcie, którego potrzebujesz

dodano , viking, materiał promocyjny

W czasach zaawansowanej informatyzacji i cyfryzacji składanie oraz realizowanie zamówienia często jawi się klientowi jako proces w pełni automatyczny.

I w większości przypadków tak właśnie jest – zamówienie jest składane elektronicznie, jego obsługa, wystawienie odpowiednich dokumentów, przekazanie informacji do produkcji również. Jedynie przygotowanie i realizacja wysyłki wymagają większego udziału pracowników.

Podobnie jest w branży piekarniczej i cukierniczej – tutaj również automatyzacja procesów jest niezbędna do skutecznej obsługi klienta. Choć niewątpliwie ze względu na specyficzny charakter jest ona dużo trudniejsza do zrealizowania. Jednak program InfoPiek dzięki strukturze oraz dodatkowym mechanizmom wspierającym te procesy jest w stanie sprostać każdemu zadaniu.



Przykładem pełnej integracji programu InfoPiek z platformą internetową może być sklep internetowy putka.pl, który oferuje swoim klientom możliwość zakupu produktów standardowych, bezglutenowych i tortów. Szczególnie produkty bezglutenowe, które mogą być dostarczone do dowolnego miejsca w Polsce, są bardzo ciekawą opcją dla osób, w przypadku których często znalezienie stacjonarnego sklepu i zakup takich produktów nie są łatwe. Baza produktów, stanowiąca ofertę sklepu internetowego www.putka.pl, pochodzi i jest aktualizowana bezpośrednio z programu InfoPiek. Cykliczna wymiana danych powoduje, że wszystkie zmiany dotyczące asortymentu można wprowadzić w jednym centralnym programie, skąd są automatycznie udostępniane na platformie internetowej. Aktualizacja nazwy produktu, zmiana ceny, struktura drzewka kategorii czy dodanie nowego produktu do sklepu są bardzo proste i nie wymagają dodatkowych czynności – wszystkie modyfikacje są wprowadzane centralnie i praktycznie w ciągu kilku minut przenoszone do sklepu internetowego.

Jeszcze bardziej zaawansowanym mechanizmem jest możliwość składania przez klientów zamówień na różnego rodzaju torty: standardowe, okolicznościowe (chrzest, komunia) czy bezglutenowe. Podstawowe informacje o dostępnych ciastach, ich smakach i rozmiarach są pobierane z programu InfoPiek i już po stronie platformy internetowej uzupełniane o odpowiednie dekoracje i wykończenia. Dodatkowo praktycznie każdy wariant tortu jest zaprezentowany na zdjęciu, co ułatwia klientowi podgląd i ocenę wybranego produktu przed zakończeniem zakupu. Korzyści z nawet najlepiej przygotowanej oferty produktowej mogłyby zostać łatwo zaprzepaszczone, gdyby nie udało się zautomatyzować procesów obsługi i realizacji zamówień. I tu poza mechanizmami administracyjnymi platformy internetowej ogromną rolę odgrywa program InfoPiek. Wszystkie zamówienia, zarówno na produkty piekarnicze, jak i torty, zostają zapisane w programie. Szczególnie istotne jest to w przypadku tortów, gdzie mnogość cech i dostępnych wariantów, możliwość wybrania szablonu czy dodania własnego zdjęcia powoduje, że tylko automatyczna obsługa zamówień daje szansę na ich skuteczną i efektywną realizację. Dzięki zapisaniu zamówień w programie InfoPiek te zaakceptowane zostają automatycznie przekazane na produkcję, co ze względu na ich niestandardowe cechy ma ogromne znaczenie podczas realizacji i wysyłki. W trakcie składania zamówienia użytkownik wybiera sklep, w którym chce odebrać wybrany tort – zatem zarówno sklep, jak i dział ekspedycji otrzymują jasną i pełną informację o zamówieniach. Firma Putka sp. z o.o. położyła duży nacisk na możliwie szybką realizację zamówień. W przypadku produktów piekarniczych za­mówionych przed 14.00 są wysyłane jeszcze tego samego dnia i już następnego zostają dostarczone dla klienta. I tutaj nieba­gatelną rolę odgrywa program ADA++. Program ten wykorzystu­jąc dane historyczne oraz biorąc pod uwagę inne zaawansowane czynniki, może wcześniej dokonać estymacji zamówień i przeka­zać do produkcji informację o spodziewanym zapotrzebowaniu na oferowane produkty. Dzięki temu dział produkcji jest w stanie z pewnym wyprzedzeniem zaplanować prace związane z obsługą zamówień internetowych.



ADA++ jest programem, który wraz z każdym złożonym zamówieniem rozszerza swoją bazę danych historycznych, analizuje odchylenia od średniej i maksymalnej liczby zamówień – na tej podstawie każda kolejna estymacja staje się dokładniejsza. Uwzględniając również kwestie związane ze świętami ruchomymi, weekendami itp., staje się bardzo skutecznym narzędziem, które może wesprzeć firmę nie tylko w zakresie podpowiadania ilości do wyprodukowania, ale dodając do swoich algorytmów analizę sprzedaży, również wspomóc proces zamawiania asortymentu przez klienta. Jak widzimy, program InfoPiek realizuje wszystkie procesy zwią­zane z obsługą i finalizacją zamówień, które pochodzą z innych źródeł niż program centralny. Nie ma większego znaczenia, czy jest to platforma internetowa, czy urządzenia mobilne – ofe­ruje pełne wsparcie na każdym etapie obsługi. Dodatkowo za­awansowane algorytmy ADA++ powodują, że możemy liczyć na wsparcie zarówno w ocenie procesu produkcji, jak i w zakresie sugerowania, a nawet automatycznego składania zamówień. Jest to narzędzie wyprzedające o krok inne tego typu rozwią­zania. Biorąc pod uwagę skuteczne mechanizmy wymiany da­nych programu InfoPiek z praktycznie dowolnymi mechanizmami zewnętrznymi, daje szansę na efektywne wykorzystanie wielu różnych sposobów składania zamówień, co pokazał przykład sklepu internetowego putka.pl.