Mistrz Branży - interaktywny portal dla piekarzy, cukierników, lodziarzy.

Przełom w świecie czekoladowych dekoracji

dodano , Redakcja AU

Barry Callebaut otwiera pierwsze na świecie Studio 3D, oferując nowe doświadczenia w świecie czekolady.

To prawdziwy przełom w świecie czekolady! Grupa Barry Callebaut - oferuje pierwsze na świecie, spersonalizowane i drukowane na dużą skalę w technologii 3D dekoracje czekoladowe w ofercie globalnej marki dekoracji Mona Lisa. Mona Lisa 3D Studio to innowacyjna technologia, która daje szefom kuchni możliwość projektowania innowacyjnych i przygotowywanych na zamówienie czekoladowych dekoracji wytwarzanych z belgijskiej czekolady. Jordi Roca, znany na całym świecie cukiernik, połączył siły z Mona Lisa 3D Studio, aby stworzyć unikatowy wyrób „Flor de Cacao”, zainspirowany kwiatem kakaowca.

Zurych, 14 lutego 2020 r. - Grupa Barry Callebaut - wiodący na świecie producent wysokiej jakości produktów czekoladowych i kakaowych - ogłosił, poprzez swoją globalną markę dekoracji Mona Lisa, wprowadzenie na rynek pierwszej na świecie, spersonalizowanej czekolady 3D produkowanej na światową skalę. 

Mona Lisa jest pierwszą marką, która wprowadza na rynek spersonalizowaną, drukowaną w technologii 3D czekoladę na dużą skalę i wykonaną z belgijskiej czekolady. Ten ruch rewolucjonizuje świat rzemiosła czekoladowego poprzez połączenie wiodącej w branży technologii produkcji, indywidualnego projektu i specjalistycznej wiedzy Barry Callebaut - pozwalając szefom kuchni tworzyć własne, unikatowe wyroby oraz szybko i tanio je reprodukować, bez względu na to, jak skomplikowany lub specyficzny jest projekt.


Dzięki nowemu Mona Lisa 3D Studio, szefowie kuchni mają teraz do dyspozycji świat nowych i kreatywnych narzędzi do pracy. Na potrzeby inauguracji Mona Lisa połączyła siły z Jordim Rocą - jednym z najbardziej kreatywnych cukierników na świecie - aby pomóc mu uwolnić kreatywność dzięki unikalnemu wyrobowi 3D wykonanemu z czekolady. Jego najnowsze dzieło „Flor de Cacao” reprezentuje ziarno kakaowe, które otwiera się jak kwiat kakaowca poprzez kontakt z gorącym sosem czekoladowym.

„Ten nowy sposób pracy z czekoladą zaskoczy konsumentów innowacyjnymi i wcześniej niemożliwymi do zrealizowania kształtami wytwarzanymi na dużą skalę i z imponującą precyzją” - wyjaśnia Jordi Roca. „Zazwyczaj inspirują mnie rzeczy, których nie mogę sam zrobić, ponieważ stanowią one twórcze wyzwanie - ale teraz, dzięki Mona Lisa 3D Studio, mogę przenieść moje czekoladowe rzemiosło na wyższy poziom. Mogę sobie wyobrazić każdy nowy projekt, który ożyje. ”

Pionier na rynku czekolady

Pablo Perversi, dyrektor ds. Innowacji, Zrównoważonego Rozwoju i Jakości oraz dyrektor ds. Gourmet w Barry Callebaut, komentuje: „Innowacja jest ważnym filarem sprawdzonej strategii Barry Callebaut w zakresie „ inteligentnego rozwoju ”. Cieszę się, że Mona Lisa 3D Studio pozwala szefom kuchni tworzyć unikalne doświadczenia konsumenckie na dużą skalę. Ta przełomowa innowacja technologiczna stawia markę Mona Lisa w czołówce branży i wzmacnia światową pozycję Barry Callebaut w dziedzinie dekoracji ”.

 

Studio 3D Mona Lisa jest wyposażone w innowacyjną, precyzyjną technologię, która pozwala drukować tysiące elementów jednocześnie, zachowując indywidualny, ręcznie wykonany wygląd. Szefowie kuchni i klienci mogą spersonalizować czekoladową dekorację według własnych unikalnych preferencji projektowych, kształtów i rozmiarów, a następnie zespół projektantów przekształci produkt w cyfrowy prototyp 3D. Po zatwierdzeniu prototypu, produkt końcowy można szybko odtworzyć na dużą skalę. Wyroby można stosować do deserów, wyrobów konfekcyjnych, gorących napojów i wypieków. Usługa ta będzie na początku dostępna dla szefów kuchni i hoteli, sieci kawiarni i restauracji w określonych krajach europejskich. Pierwszym klientem Mona Lisa 3D Studio jest Van der Valk, wiodąca sieć hoteli w Holandii.

Umożliwienie markom i szefom kuchni wyprzedzania trendów dzięki wyjątkowym produktom czekoladowym.

Milennialsi i nowe pokolenia chcą cieszyć się życiem dzięki nowym i unikatowym doświadczeniom. W tym kontekście estetyka żywności ma coraz większe znaczenie. Ostatnie badania Barry Callebaut wykazały, że 70% konsumentów chce wypróbować nowe i ekscytujące wyroby związane z czekoladą - a 6 na 10 chce udostępnić je w mediach społecznościowych. Druk 3D zaspokaja pragnienia konsumentów, przesuwając granice tego, co jest możliwe pod względem estetycznym. Dzięki nowej technologii szefowie kuchni mogą opracowywać niepowtarzalne wyroby oraz rozwijać swoje umiejętności podczas pracy z belgijską czekoladą.


Więcej informacji na temat drukowanych wyrobów Mona Lisa 3D >>> KLIK