Mistrz Branży - interaktywny portal dla piekarzy, cukierników, lodziarzy.

Spora dawka słodkiej wiedzy

dodano , Redakcja AU

I edycja Słodkiej Konferencji pod znakiem sukcesu - liczna frekwencja i zadowolenie uczestniczek potwierdzają zapotrzebowanie na tego typu wydarzenia.

Ula Stępniak, czyli pomysłodawczyni i organizatorka Słodkiej Konferencji może czuć satysfakcję - pierwsza tego typu branżowa konferencja okazała się strzałem w dziesiątkę. 26 stycznia w Hotelu Ambasador w samym centrum Łodzi ponad 100 kobiet i kilku przedstawicieli męskiej części słodkiej branży spotkało się by chłonąć wiedzę dotyczącą prowadzenia cukierni i pracowni dekoratorskiej.

 

 

Od rana aż do wieczora prelegentki poruszyły wiele różnych tematów, które choć ważne, często są pomijane na co dzień. O tym jak prowadzić PR bez nakładów finansowych oraz posługiwać się narzędziami marketingowymi bez ukończenia specjalistycznych kursów opowiedziały: dziennikarka kulinarna, Agnieszka Danowska-Tomczyk (Jemy w Łodzi), a także trener mentalny - Joanna Sławińska i Magdalena Sadowska. Ważnymi i trudnymi aspektami omówionymi przez specjalistki były: reklamacje klientów, wycena tortu albo odmawianie realizacji zamówienia niezgodnymi z wartościami marki. A także budowanie tejże marki przez zachowanie indywidualnego stylu, który niekoniecznie musi być zgodny z trendami obecnymi w mediach społecznościowych. Marta Teterycz w przystępny sposób przybliżyła temat wymagań stawianych przez Sanepid. O podstawach fotografii kulinarnej mówiła z kolei znana i ceniona fotografka, Kinga Błaszczyk-Wójcicka (Green Morning), która przekonywała, że nawet barwniki spożywcze i papier do pieczenia można wykorzystać do zrobienia genialnej fotografii tortu.

 

Były też i wskazówki techniczne, które przekazała mistrzyni sugarcraftingu, Angelika Chwyć, która jako jedyna poprowadziła też pokaz cukierniczy, prezentując jak wykonać elementy twarzy figurki cukrowej. 

 

Dużym zainteresowaniem cieszyło się też wystąpienie jednej z najpopularniejszych gwiazd słodkiej strony Instagrama, Urszi, czyli Urszuli Janusz, która jest właścicielką pierwszej w Polsce firmy organizującej, tzw., słodkie stoły.

 

 

Dodatkową niespodzianką była rozmowa z przedstawicielkami Master Mind.

 

 

W części kuluarowej uczestnicy mogli porozmawiać z prelegentkami nawiązać nowe znajomości biznesowe, a także zaopatrzyć się w akcesoria cukiernicze, takie jak ranty i podkłady.