Mistrz Branży - interaktywny portal dla piekarzy, cukierników, lodziarzy.

Rzemiosło rozwojowe, nowoczesne i dobrze wyposażone. Czerwcowy Mistrz Branży już czeka na Was!

dodano , Redakcja AK

Dariusz Rajewski, Konrad Tota i Michał A. Molenda – 3 różne perspektywy i patenty na rozwój rzemieślniczych firm. Gadżety rzemieślnika – sprawdź, w jakie urządzenia i akcesoria zbroją się współcześni cukiernicy, piekarze i czekoladziarze w Polsce. Zobacz sklep firmowy dopasowany do rzeczywistości!

Mimo że konkurencja na rynku jest zacięta, rzemiosło znalazło swoją niszę i rozwija się. Choć tylko rzemieślnicy wiedzą, jaka jest cena za rozwój i bycie rzemieślnikiem w dzisiejszych czasach. A jednak ta forma biznesu nadaje sens życiu całym rodzinom przez pokolenia i coraz częściej wciąga nowe osoby z zewnątrz. W najnowszym wydaniu Mistrza Branży popatrzymy na rzemiosło piekarskie i cukiernicze z trzech różnych perspektyw:

- wielopokoleniowej wałbrzyskiej piekarni-cukierni Wypieki Rajewskich,
- 10-letniej krakowskiej Galerii Tortów Artystycznych
- kilkumiesięcznej warszawskiej piekarni Moxo Bakery.

Naszych Gości pytamy, czym dla nich jest rzemiosło, co jest w nim najważniejsze i w czym widzą dalszy jego rozwój i swoich firm. I choć dzielą ich kilometry i doświadczenie, to łączy ich jedno: przekonanie, że nie ma rzemiosła bez człowieka i jego fachu. Ponadto Dariusz Rajewski, właściciel wałbrzyskiej marki Wypieki Rajewskich zdradzi rodzinny patent na budowanie i rozwijanie rzemieślniczej firmy przez pokolenia.

Znany szef kuchni Michał Adam Molenda opowiada, co skłoniło go do otwarcia własnej piekarni, i czy w tej pracy jest więcej misji, czy biznesu. Z kolei Konrad Tota zrobi rachunek sumienia z nowoczesnego cukiernictwa, w dużej mierze wykreowanego przez media społecznościowe, "zepsutego" przez modę, i przekona, jak ta branża powinna się rozwijać.

Jak przekonują nasi rozmówcy, rzemiosło to nie moda i chwytliwe hasło marketingowe, tylko wymagająca, ciężka praca - od podstaw. Im większy nacisk na rzemiosło, tym więcej sprzę­tu w pracowniach polskich piekarzy, cukierników, czekoladziarzy. Dlatego sprawdziliśmy, w co zaopatrują się współcześni rzemieślnicy: jakie sprzęty i akcesoria pojawiają się w ich pracowniach, by rozwijać produkcję od podstaw zgodnie z rzemiosłem.

 

Rozwój rzemiosła nie może być oderwany od rzeczywistości i aktualnego stanu wiedzy. A ten zmienia się w szybkim tempie – to, co do tej pory było powszechnie akceptowane, zaczyna być na cenzurowanym. Stąd obecnie duży nacisk na wiedzę o surowcu. Przykładem są syropy glukozowe i glukozowo-fruktozowe. Dlaczego tanie syropy skrobiowe warto zastąpić i czym je zastąpić, piszemy w tekście "Tanie w produkcji, kosztowne dla zdrowia". O opinię zapytaliśmy też rzemieślników lodziarstwa: Pawła Klapeca, Tomasza Dybałę oraz dziennikarza zaangażowanego w promocję zdrowej żywności Grzegorza Łapanowskiego.

Dobry rzemieślniczy produkt to jedno. Drugi, równie ważne, to miejsce sprzedaży! Co współcześnie decyduje o sukcesie sklepów firmowych? Według naszego autora, Wojciecha Głąbińskiego, to nie nowe technologie i trendy powinny nam spędzać sen z powiek, tylko poziom obsługi, udogodnienia sprzedażowe czy dbałość o jakość relacji, komunikacji z klientami. Żeby nie być gołosłownym, przygotował specjalnie dla naszych Czytelników subiektywny przegląd zagadnień Trendysklep w branży piekarniczej, które sprawdzą się i w cukierni, i lodziarni.

Dla tych, którzy lubią nowinki, a co za tym idzie - unowocześniać swoje punkty sprzedaży z pieczywem, proponujemy miniprzegląd nowych, świetnie wyposażonych pieców sklepowych.

Sprawdź spis treści i zobacz, co jeszcze przygotowaliśmy w wydaniu czerwcowym.
Zapraszamy do lektury.

SPIS TREŚCI

Rozmowa Mistrza Branży

Patent silnej piekarni – rozmowa z Dariuszem Rajewskim, właścicielem Piekarni-Cukierni Wypieki Rajewskich w Wałbrzychu
Moxo Bakery. Rzemiosło bez kompromisów – rozmowa z Michałem Molendą, właścicielem nowej rzemieślniczej piekarni w Warszawie
Wyższy level cukiernictwa – rozmowa z Konradem Totą, właścicielem Galerii Tortów Artystycznych Wieszcz wypieku chleba na żywym ogniu – rozmowa z piekarzem Richardem Miscovichem, potomkiem Adama Mickiewicza

Mistrz zarządzania

Kiedy Twoja firma potrzebuje pomocy, cz. 4 – Co zapewni przyszłość rzemieślniczym piekarniom?
Biała lista podatników VAT – jakie zmiany wprowadza dla przedsiębiorców?
Przedsiębiorcy mogą odliczyć darowiznę przekazaną szkołom

Mistrz produkcji

Tanie w produkcji, kosztowne dla zdrowia – syropy skrobiowe
O polskim projekcie Pradawne Ziarno. Pradawne ziarno – współczesna innowacja cz. II
Gwarancja jakości od samego początku – CSB zarządza jakością i informacją w laboratorium
RECEPTURA: Truskawka w ażurowym cieście francuskim
Więcej piękna w chlebie! Kobieca twarz na chlebie

Pracownia idealna

Gadżety na miarę nowoczesnego rzemiosła
Błysk w stylu zero waste

Sklep firmowy

Trendysklep w branży piekarniczej
Monoporcje – kwintesencja współczesnego cukiernictwa
Sveba Connect – przepis na sukces dla sieci sklepów i piekarni
Świeżość do wyboru – MIWE FreshFoodSystem
Prezentacje pieców sklepowych
Paragony pod stałą kontrolą

Flash News

 

NOWE WYDANIE DOSTĘPNE prenumeracie >>

 

Zobacz online Katalog reklam (okienko poniżej) 
lub pobierz AKTUALNY PDF