Mistrz Branży - interaktywny portal dla piekarzy, cukierników, lodziarzy.

Zero waste wkracza na rynek delivery

dodano , Redakcja AK

Po sklepach ekologicznych bez plastikowych opakowań pojawia się kolejna inicjatywa – idea zero waste może opanować również rynek dostaw produktów (nie tylko spożywczych). Na razie planowane są wiosenne testy w Nowym Jorku i Paryżu.

Projekt o nazwie Loop (tł. pętla) będzie opierał się na wielokrotnym wykorzystaniu opakowań zwrotnych, w których produkty będą dostarczane klientom do domów. To nowy system recyklingu zaproponowany przez firmy UPS, TerraCycle i Fast Company. Po stronie firmy kurierskiej będzie leżało nie tylko dostarczanie produktów w nowych opakowaniach, ale też odbieranie, czyszczenie i ponowne napełnianie opakowań wielokrotnego użytku. Produkty będzie można zamawiać przez platformę internetową Loop (www.loopstore.com) lub strony internetowe partnerów projektu.

W nowych opakowaniach będą dostarczane np. kosmetyki, napoje, produkty spożywcze – również mrożone, np. lody (znana światowa marka Häagen-Dazs już zaprezentowała prototyp innowacyjnego pudełka). Opakowania będą produkowane m.in. ze szkła, metali, tworzyw sztucznych. Projektanci zapewniają, że będą odporne na wodę i uszkodzenia. Do każdego zamówienia będzie doliczana kaucja, a klienci otrzymają produkty w wielorazowych specjalnie zaprojektowanych pojemnikach, by nie generować dodatkowych odpadów. Obecnie testowana jest ich trwałość i właściwości.

Na razie nie wiadomo jeszcze, jak będzie wyglądać relacja ceny produktów w nowych opakowaniach do ich odpowiedników w standardowym plastiku. Do projektu Loop dołączyły już takie koncerny jak: Procter & Gamble, Nestlé, Pepsico, Unilever, Mars, Coca-Cola, Mondelēz czy Danone.

oprac. Ewa Siuda-Szymanowska