Polacy zjadają kilogram cukierków rocznie, głównie żelków. Miejsca wystarczy i dla marek sieci, i wyrobów znanych producentów – przekonuje "Puls Biznesu".
Podobne artykuły
Jak przyznaje Marek Przeździak, sekretarz generalny Polbisco, szansę na podwojenie konsumpcji cukierków widać w statystykach europejskich – Polak zjada 1 kg rocznie, a Niemiec 5 kg. Według niego spożycie powinno rosnąć o 6-8% rocznie.
Ubiegły rok był raczej gorzki dla producentów, ponieważ wartość rynku spadła o 1,7% do 1 mld zł. Jednak – jak przekonuje branża – był to wypadek przy pracy.
Najsilniejszą pozycję na rynku mają żelki, których udziały sięgają 24%. W dlaszej kolejności Polacy sięgają po cukierki twarde (23%), sugusy (22%), pudrowe (14%), krówki (8%) i nadziewane (7%).
Źródło: dlahandlu.pl