Mistrz Branży - interaktywny portal dla piekarzy, cukierników, lodziarzy.

W świecie cyfrowego marketingu branży spożywczej. Relacja z konferencji Foodbox 2018

dodano , Redakcja AK

FoodBox 2018 – Digital Marketing Conference for Food Products Only – to pierwsza w Polsce konferencja poświęcona skutecznemu marketingowi produktów spożywczych w nowych mediach. Wydarzenie, zorganizowane przez Lafudu, przyciągnęło specjalistów marketingu w wiodących markach spożywczych na polskim rynku.

Foodbox 2018 to ponad 7 godzin wypełnionych merytoryką i case studies największych marek z rynku food w Polsce, czternastu wyspecjalizowanych prelegentów, najbardziej aktualne trendy digital marketingu oraz blisko stu uczestników, m.in. z firm: Bakalland, Bonduelle, Carrefour, Colian, Danone, Kujawski, Maspex, Kamis, Mosso, Piątnica, Provitus, Mlekpol, Vortumnus, Wawel, Warmia, Zott). Nowe media i technologie zmieniają sposób, w jaki konsumenci wybierają, kupują oraz konsumują produkty spożywcze. Zmieniają również oczekiwania konsumentów względem marek i ich komunikacji. Jednocześnie nowe, innowacyjne narzędzia komunikacyjne dostarczane są w tempie, które nigdy wcześniej nie było udziałem marketingowych specjalistów – mówi Grzegorz Mogilewski, dyrektor merytoryczny Foodbox 2018.


Program konferencji został przygotowany tak, aby jej uczestnicy mogli otrzymać szerokie spektrum informacji dopasowanych do specyfiki rynku spożywczego. Michał Kociankowski z Synergion opowiadał o trendach w kulturze jedzenia, codziennych wyborach konsumentów, ich przyzwyczajeniach, historycznych i nowych rolach pożywienia, a także o wyzwaniach zakupów spożywczych online.

Przyszłość marketingu branży food leży w mobile: Grzegorz Mogilewski z Lafudu przedstawił obraz mobilnej rewolucji oraz błyskawicznych zmian technologicznych, za którymi nie nadążają nawet największe marki spożywcze.

20 ostatnich lat oczami Romka Lubczyńskiego CMO z Coders Lab to opowieść o niezwykłej drodze marketera od tradycyjnej agencji reklamowej do digital marketingu. Czym jest tech-friendly marketing, dlaczego warto korzystać z nowych narzędzi analitycznych oraz co powinno znaleźć się na internetowej check liście współczesnego marketera – to tylko niektóre z zagadnień poruszonych w prelekcji.

Łukasz Badowski z Lafudu zaprezentował, na czym polega content marketing w branży spożywczej – jak stworzyć skuteczną strategię treści idealnie dopasowaną do specyfiki rynku “food”. Łukasz przedstawił źródła danych pozwalających stworzyć skuteczny fundament oraz narzędzia pomagające budować pożądany zasięg (przy okazji obalając kilka mitów na temat content marketingu). Foodbox to również case studies - w dalszej części Łukasz Badowski przedstawił case study marki Bonduelle w kontekście budowania zasięgu contentu kulinarnego, aktywnej społeczności oraz praktycznego zastosowania prezentowanych wcześniej narzędzi.

O influencer marketingu opowiedział Kamil Polny z Lafudu digital producer i influencer, na co dzień tworzący kampanie z polskimi blogerami. Czy każdy bloger to influencer? Kto odpowiada za jakość contentu przy współpracy z influencerami? Jakie unikatowe korzyści niesie ze sobą ten nowy obszar digital marketingu? Kamil pokazał wszystkie strony influencer marketingu – od aspektów prawnych aż po budowanie długotrwałych, autentycznych relacji.

Aż 72% polskich internautów zawsze używa składników wymienionych w przepisie – Marcin Pawlino-Pacewicz przedstawił niepublikowane dotąd badania Kantar Millward Brown na temat preferencji kulinarnych Polaków. Badania przeprowadzone równocześnie wśród gotujących internautów oraz zarejestrowanych użytkowników platformy Fooder.pl jednoznacznie odpowiedziały na pytania m.in. o to, kto jest głównym decydentem przy wyborze produktów spożywczych, w jaki sposób internauci korzystają z przepisów znalezionych w sieci oraz co ich motywuje do poszukiwania przepisów.

Na konferencji nie mogło zabraknąć charyzmatycznej Janiny Bąk, która opowiadała o niestandardowych technikach w badaniach marketingowych. Jak badać tych, którzy nie lubią być badani? Czy stosować grywalizację w badaniach? Do czego służy badanie Quantum Insight? Jak bardzo różnią się reakcje odbiorców na lokowanie produktu w materiałach video od tych z reklam telewizyjnych? Janina Bąk rozszerzyła również pojęcie influencer marketingu oraz jego roli w całej strategii marketingowej.

Przemek Modrzewski z Google w przejrzysty sposób pokazał, jak przetwarzać dostępne dane, aby służyły do stałego optymalizowania kampanii, jak odróżnić potrzebne dane od tych mniej istotnych oraz jak mądrze zautomatyzować niektóre działania.

Dane i automatyzacja w FMCG to temat, który rozwinęli specjaliści z Ipresso - Marta Dębska i Michał Wojciechowski. Opowiadali o tym, na co warto zwrócić uwagę, budując spersonalizowane programy wielokanałowe, jak łączyć działania offline i online oraz jakie dane można pozyskiwać stosując marketing automation.

Nowoczesny food marketing na przykładzie marki Kujawski opisała Agnieszka Jastrzębska - doskonale zaprezentowała wybrane kanały komunikacyjne oraz strategię budowania społeczności wokół marki.

Rafał Wadlewski (ZT Kruszwica SA) przeanalizował zmiany w marketingu na przestrzeni ostatnich dwudziestu lat i pokazał, jakie wyzwania stoją przed marketerami. Część merytoryczną konferencji zamknął Wojciech Bauman z Bunge opowiadając o marketingu w nowych mediach.

Uczestnicy o konferencji:



 "Tematy trafione w punkt, dwudziestominutowe panele, które zawierały esencję, kreatywni ludzie z doświadczeniem”

 “Podobała mi się tematyka poruszanych zagadnień, szczegółowe podejście do procesów analitycznych i monitoringu prowadzonych kampanii w Internecie, różnorodność prelegentów, praktycy, pożyteczne informacje odpowiadające realnym potrzebom kategorii Food, różne perspektywy, akcenty położone na nowe technologie i zmieniającą się rzeczywistość.”

 “Skupienie na działce FMCG, konkretne przykłady, przydatne narzędzia”

 “Bardzo wartościowe było uświadomienie nam faktów dotyczących zmian, o których wiemy ale nie odpowiednio szybko na nie reagujemy,  informacje na temat technik badań niestandardowych, przybliżenie jak wygląda współpraca z blogerem z ich perspektywy”

 

Foodbox 2018 to pierwsza konferencja w Polsce w całości poświęcona specyfice food marketingu w nowych mediach. Po sukcesie pierwszej edycji, organizatorzy już zapowiadają kolejne. Zobacz więcej na temat skutecznego marketingu marek spożywczych na www.lafudu.pl