Mistrz Branży - interaktywny portal dla piekarzy, cukierników, lodziarzy.

Posiedzenie KRPiC

dodano , Redakcja AK, materiał promocyjny

29 maja 2012 r. w siedzibie Spółdzielni Piekarsko-Ciastkarskiej w Warszawie przy ul. Krakowiaków 103 odbyło się posiedzenie KRPiC, które w całości było poświęcone omówieniu programu ogólnopolskiej promocji pieczywa. Ta promocja ma zmienić przeświadczenie konsumentów, że chleb tuczy.

Swoją obecnością Radę zaszczycili zaproszeni goście: reprezentujący Krajowy Związek Spółdzielni Mleczarskich Związek Rewizyjny: Marek Cieślak z Kancelarii Inwestycyjnej Profinn, Wojciech Gołowkow z MW Consulting, Mirosław Wilkowski. Przybyła również reprezentująca stowarzyszenie Fedima, a zarazem jej przewodniczącego Coena Mejera, Dagmara Witkowska. Kolejny nasz gość, Zbigniew Prokopowicz, poinformował o powstaniu pierwszej w kraju uczelni, którą będzie można opuścić z tytułem inżynier piekarz. Prasę branżową reprezentowała redaktor naczelna "Przeglądu Piekarskiego i Cukierniczego" Magdalena Mart.

Promocja pieczywa z masłem bez szans

Podczas spotkania członkowie Rady z wielką uwagą wysłuchali i odnieśli się do propozycji, jaką środowisku piekarzy zaproponował Krajowy Związek Spółdzielni Mleczarskich. Propozycja przewiduje wspólną promocję masła i pieczywa. Organizacje potwierdziły zainteresowanie i chęć wzięcia udziału w przedsięwzięciu, jakim jest kampania reklamowa planowana na 2013 r., dotycząca promocji masła i chleba, realizowana ze środków Funduszu Promocji Mleka oraz Funduszu Promocji Ziarna Zbóż i Przetworów Zbożowych. Po przedstawieniu szczegółów niestety okazało się, że na przeszkodzie w realizacji pomysłu stoi brak środków na wkład własny po stronie piekarzy.

Spotkanie z Fedimą

Drugim wątkiem, który również mieści się w strategii marketingowej na najbliższe lata, było spotkanie z przedstawicielem stowarzyszenia Fedima w Polsce. Organizacja ta, zrzeszająca producentów dodatków dla piekarni i cukierni, zorganizowała już wiele podobnych kampanii społecznych promujących pieczywo w krajach Europy Zachodniej. Mamy nadzieję, że jej wiedza i doświadczenie będą pomocne w przygotowaniu programu ogólnopolskiej promocji pieczywa.

Myślę, że poprzez działania promocyjne i podobne działania wizerunkowe, jak chociażby powstanie kierunku piekarskiego na wyższej uczelni, będziemy w stanie wykreować silną markę dobra, rozpoznawalną wśród tysięcy innych produktów spożywczych, jakie na co dzień mają do dyspozycji konsumenci, i która w znaczący sposób zmieni na lepsze postrzeganie polskiego piekarstwa.

Jarosław Gajda,
przewodniczący KRPiC