Mistrz Branży - interaktywny portal dla piekarzy, cukierników, lodziarzy.

Chrupkie na plusie

dodano , Redakcja PS

Według danych opublikowanych przez zajmującą się badaniem opinii publicznej firmę GfK, w ciągu minionego roku w Polsce wzrosły wydatki na zakup pieczywa chrupkiego typu wasa, wafle i snacki ryżowe oraz kukurydziane, a także macę naturalna i smakową oraz suchary smakowe i naturalne.

Z danych pochodzących z Panelu Gospodarstw Domowych GfK wynika, że w okresie od sierpnia 2016 r. do lipca br., w stosunku do poprzednich lat wydatki gospodarstw domowych na kategorię pieczywa chrupkiego zwiększyły się o 7,4 proc. W ujęciu ilościowym zakupy produktów z tej grupy wzrosły o 5,3 proc. Skąd ten wzrost? Jak przekonują specjaliści GfK, pozytywny trend na rynku pieczywa chrupkiego wynika z rosnącej świadomości Polaków oraz dbałości o zdrową i mniej kaloryczną dietę, w której pieczywo jest jednym z produktów, których konsumpcję próbuje się świadomie ograniczać.

Ten pozytywny trend dla całej kategorii pieczywa chrupkiego napędzają szczególnie dwa segmenty. Pierwszym z nich są wafle ryżowe i kukurydziane, które kupowane są przez 54 proc. polskich gospodarstw domowych. Ich ilościowy udział w całej grupie produktów wynosi 58 proc. Drugim jest natomiast pieczywo chrupkie typu wasa, które kupowane jest przez 29 proc. polskich rodzin i stanowi 27 proc. wolumenu kategorii. Obie te grupy w ciągu minionych 12 miesięcy, w porównaniu z rokiem poprzednim, zyskały nowych nabywców oraz odnotowały wzrosty w ujęciu ilościowym i wartościowym.

Jak często Polacy jedzą pieczywo chrupkie? Według danych GfK, aż 66 proc. konsumentów kupuje takie produkty przynajmniej raz w roku. W analizowanym okresie ostatnich 12 miesięcy przeciętny nabywca sięgał po produkty z tej kategorii około 7 razy, a podczas jednych zakupów sięgał po 200 gramów tego produktu. W skali roku przeciętne polskie gospodarstwo domowe kupiło blisko 1,3 kg pieczywa chrupkiego, wydając na nie średnio około 30 zł.