Mistrz Branży - interaktywny portal dla piekarzy, cukierników, lodziarzy.

Kroi się kulinarny crowdfunding. Zainwestuj w JustChopped

dodano , Redakcja PS

Meal-kit subscription services, czyli zestawy składników do samodzielnego gotowania podbiły już rynki i żołądki na świecie. JustChopped to poznański startup, który rozwija skrzydła i zaczyna prężnie działać na rodzimym rynku.

Najlepszymi produktami, współpracą z lokalnymi dostawcami, a także czystą radością gotowania firma chce podbić Polskę i jest na najlepszej drodze ku temu.  Właśnie rozpoczęli akcję crowdfundingową na platformie Beesfund, chcą zebrać 420 tysięcy złotych i jednocześnie stworzyć społeczność ambasadorów marki.

Branża meal-kit subscripton services jest jedną z najdynamiczniej rozwijających się gałęzi rynku FMCG na świecie. Według prognoz firmy konsultingowej Technomic, w ciągu następnych dziesięciu lat wartość tego segmentu rynku FMCG wzrośnie do nawet 5 mld dolarów. Wartość tego segmentu rynku między 2014 a 2015 rokiem wzrosła aż o 311 proc. i ocenia się, że trend ten będzie się utrzymywał.

 

 Jak stworzyć oryginalne danie bez wychodzenia z domu?
JustChopped to poznański startup, który od początku 2016 w swoim modelu operacyjnym łączy możliwie najlepsze cechy światowych konkurentów i dostosowuje je do potrzeb polskich konsumentów. W czym tkwi fenomen meal-kit subscription services? – Najważniejsze to wysoka jakość składników oraz ciekawe propozycje dań. W połączeniu sprawia to, że użytkownicy usługi oszczędzają czas potrzebny na planowanie domowego menu oraz zakupy. Ważna jest także wygoda jaką daje dostępność produktów online oraz dostawa do wybranego miejsca np. domu lub pracy – tłumaczy Borys Baran z JustChopped. Obiecujące są także prognozy. Rynek e-grocery w Polsce w roku 2016 był wart ok. 500 mln złotych. – Wartość rynku zakupu produktów spożywczych przez Internet zgodnie z przewidywaniami do 2020 roku ma wzrosnąć nawet do 2,5 mld zł, przy niesłabnącym wzroście zainteresowania takimi zakupami na poziomie 30 proc. w skali roku. Spora część tego rynku może przypaść właśnie meal-kit delivery – dodaje Borys Baran.

Właściciele firmy wierzą, że to odpowiedni moment na rozwój platformy e-commerce, uruchomienie systemu poleceń dla klientów, budowę aplikacji mobilnej do zamówień oraz dalszy rozwój firmy w kolejnych miastach.

Zainwestuj w nowy wymiar cateringu
W celu pozyskania środków na rozwój JustChopped postawił na społecznościowe finansowanie udziałowe na platformie Beesfund.com. Firma wyemitowała 14 tys. akcji o łącznej wartości 420 tys. zł. Cena jednej akcji to 30 zł. Sprzedaż akcji prowadzona jest na stronie www.akcja.justchopped.pl i potrwa dwa miesiące.

Co zyskają nowi udziałowcy JustChopped? W zależności od liczby zakupionych akcji akcjonariusze otrzymają udział w przyszłych zyskach i walnym zgromadzeniu akcjonariuszy, powitalny zestaw JustChopped, powitalny zestaw JustChopped premium, pakiet powitalnych akcesoriów szefa kuchni lub wysokiej jakości nóż szefa kuchni.

Właściciele JustChopped liczą, że poza zebraniem rundy finansowania w wysokości 420 tys. zł, akcja pozwoli na stworzenie społeczności ambasadorów JustChopped i jednocześnie jej klientów. Zebrane środki zostaną przeznaczone także na dalszy rozwój platformy e-commerce, szeroko zakrojone działania komunikacyjne i sprzedażowe, uruchomienie systemu poleceń dla klientów, budowę aplikacji mobilnej do zamówień oraz dalszy rozwój firmy w kolejnych miastach.