Mistrz Branży - interaktywny portal dla piekarzy, cukierników, lodziarzy.

Kalendarz marketingowca 2017

dodano , Redakcja PS

Czasami pomysł na dobry koncept marketingowy znajduje się na wyciągnięcie ręki. Wystarczy dotrzeć do niego lub po prostu wiedzieć, gdzie go szukać. Jedną z inspiracji mogą być święta oraz nietypowe dni poświęcone ideom mniej lub bardziej poważnym, jak Światowy Dzień Czekolady.

materiał z numeru drukowanego luty 2017

Aby ułatwić pracę działowi marketingu twojej firmy, publikujemy specjalny kalendarz z wypisanymi świętami, dniami czy po prostu nietypowymi i zaskakującymi okolicznościami. Kalendarz ten może stanowić impuls do przygotowania ciekawej oferty okolicznościowej, oryginalnej promocji czy nawet zaskakującego komunikatu dla klientów.

Kalendarz ten możecie wyciąć i przypiąć do tablicy korkowej w biurze, by korzystać z niego przez cały rok, dzięki czemu nie ominie was żadna ważna data. Aby w jeszcze większym stopniu wesprzeć waszą kreatywność, kalendarz sam w sobie zawiera gotowe pomysły do wykorzystania we własnej cukierni, piekarni czy gastronomii. Przy odpowiednim dopracowaniu komunikatu marketingowego, atrakcyjnej promocji i produktów może stanowić dla klientów ofertę nie do odrzucenia.

Pomijamy miesiące styczeń-kwiecień z uwagi na opóźnienie w publikacji materiału na portalu.

Maj
4 maja Dzień Piekarza oraz Międzynarodowy Dzień Gwiezdnych Wojen – te dni są od siebie tak odmienne, że trudno połączyć je w jedno, jednak najważniejsze, aby finał promocji okazał się kosmicznie skuteczny.
6 maja Międzynarodowy Dzień Bez Diety – to po­kłon dla wszystkiego co kaloryczne i to w dużych ilościach, a więc gdy już daliśmy klientowi wymówkę, przygotujmy dla niego coś wyjątkowego.
19 maja Dzień Dobrych Uczynków – dobrym uczyn­kiem może być podarowanie komuś pysznego ciasteczka. Wystarczy wykorzystać ten pretekst i zachęcić klientów, aby kupili specjalnie przygotowane zestawy produktów.
26 maja Dzień Matki – wyjątkowy dzień dla każdego dziecka, które ma okazję odwdzięczyć się swojej mamie za wszystko, a więc zadbajmy o to, aby tego dnia torty wy­glądały okazale i by była możliwość naniesienia dedykacji.


Czerwiec
1 czerwca Dzień Dziecka – każde dziecko zasługuje na małe co nieco, które nie tylko świetnie smakuje, ale rów­nież kusi wyglądem, a jeśli dodatkowo umożliwimy rodzi­com umieszczenie imienia dziecka na kupowanym cieście, z pewnością sprawi to wiele radości najmłodszym.
9 czerwca Dzień Przyjaciela – to doskonała okazja, by zaproponować klientowi zestaw dla dwojga, którym można delektować się z najlepszym przyjacielem.
23 czerwca Dzień Ojca – to ten dzień w roku, podczas którego klient ma okazję odwdzięczyć się swojemu ojcu za lata miłości. Przygotowane ciasta, torty i desery powin­ny być wyjątkowo dopracowane i zawierać w sobie coś z sil­nego, męskiego charakteru.
24 czerwca Dzień Przytulania – największe prawdopo­dobieństwo, aby zostać przez kogoś przytulonym, to spre­zentowanie wybranej osobie słodkiego upominku właśnie tego dnia.

Lipiec
1 lipca Międzynarodowy Dzień Owoców – lato sprzyja produktom bogatym w świeże owoce, a ten dzień to dosko­nała okazja i pretekst, aby poinformować klientów o swojej ofercie obfitującej w ciasta i desery owocowe.
6 lipca Światowy Dzień Pocałunku – może być jeszcze słodszy, gdy dana osoba najpierw zje słodki deser, a więc pamiętajcie, najpierw deser, a dopiero później… deser.
30 lipca Światowy Dzień Sernika – jedno z nielicznych ciast i przysmaków, które zostało docenione na tyle, by otrzy­mać swój własny światowy dzień. Warto z tej okazji przygo­tować wyjątkowo atrakcyjną ofertę tego rodzaju ciast.

Sierpień
17 sierpnia Dzień Pozytywnie Zakręconych – to ide­alny przykład tego, że wystarczy odpowiedni pretekst, by za pomocą błahego, z pozoru nic nieznaczącego powo­du wykreować coś wartościowego i motywującego do dzia­łania. Ten dzień to doskonała okazja, by wypromować ory­ginalne produkty, a także dotrzeć do młodszych odbiorców, dla których osoby pozytywnie zakręcone znaczą o wiele więcej niż smutni realiści i pesymiści.
25 sierpnia Dzień Polskiej Żywności – dzień, który po­maga trafić do patriotów, a także świadomych konsumen­tów, którzy czytają etykiety produktów zarówno ze względu na zdrowie, jak i pochodzenie, zanim zdecydują się je kupić.


Wrzesień
1 września Pierwszy dzień roku szkolnego – dzień w kalendarzu, podczas którego dzieci rozpoczynają nowy rok szkolny, to doskonała okazja, żeby na zachętę wyposa­żyć rodziców w zestaw przekąsek, by ułatwić im wyprawie­nie dzieci do szkoły.
2 września Dzień Dużego Rozmiaru – to okazja, by przygotować wyjątkowo duże kawałki ciasta, tłumacząc klientom, że od życia należy im się znacznie więcej, niż uważają.
22 września Dzień Bez Samochodu – czasami porusza­nie się bez samochodu bywa męczące i wyczerpujące, dla­tego warto uzupełnić energię klientów za pomocą specjal­nego zestawu przetrwania, aby bezpiecznie dotarli do celu swojej wyprawy.
29 września Dzień Kawy – wyjątkowa okazja do promo­cji wszelkiego rodzaju lokali serwujących kawę, a także cu­kierni, które tego dnia mogą przygotować zarówno desery, jak i ciasta oparte w dużym stopniu właśnie na tym aroma­tycznym i energetycznym napoju.
30 września Dzień Chłopaka – każdy mężczyzna zasłu­guje na coś słodkiego, a najlepiej, jeśli to coś podaruje mu słodka kobieta, warto tego dnia ułatwić paniom wybór i przygotować specjalną serię ciast i deserów wraz z pięk­nym opakowaniem.


Październik
5 października Światowy Dzień Nauczyciela – war­to docenić jeden z najtrudniejszych zawodów świata, który polega na przekazywaniu wiedzy następnym pokoleniom, i chociaż każdy z nas wspomina zarówno tych dobrych, jak i złych nauczycieli ze swojego dzieciństwa, dajmy im jesz­cze jedną szansę i przygotujmy przekąski, które będą mo­gły kupić dla nich dzieci.
6 października Światowy Dzień Uśmiechu – bo uśmiech to jedyny powód, dla którego warto wstać rano z łóżka, a skoro uznaliśmy to za fakt, przywitajmy klientów szerokim uśmiechem, proponując ofertę przekąsek przygo­towanych specjalnie na ten dzień.


Listopad
5 listopada Dzień Postaci z Bajek – każda okazja jest dobra, by zaprezentować klientom możliwości dekoracji, szczególnie teraz, gdy postacie z bajek są bardzo pożąda­nym elementem na tortach dla dzieci. Małe figurki przed­stawiające bajkowych bohaterów to kolejny element, który warto zaprezentować jako urozmaicenie zamówienia.
11 listopada Narodowe Święto Niepodległości – nie jest to dzień, który kojarzy się bezpośrednio z zakupami produktów spożywczych, jednak warto przekonać klientów o swoim patriotyzmie, przygotowując delikatne elementy dekoracyjne w narodowych barwach.

Grudzień
6 grudnia Mikołajki to dzień, podczas którego warto zastąpić czekoladową figurkę Świętego Mikołaja zawinię­tą w folię czymś znacznie smaczniejszym, przygotowa­nym z lepszej jakości surowców i bardziej atrakcyjnym.
11 grudnia Dzień Chruścików – wiele osób uwielbia ten przysmak, a skoro mają one własny dzień, to jest to doskonała okazja, aby klienci, konsumując je w dużych ilościach, mieli dobry trening przed świątecznym, suto za­stawionym stołem.
16 grudnia Dzień Pokrywania Wszystkiego Czekoladą to dzień, w którym wyobraźnia powinna być jedyną granicą tego, co możemy oblać czekoladą, a potem zjeść, dlatego warto aktywnie zaangażować klientów w tę czynność i po­zwolić im poczuć przyjemność oblewania płynną czekoladą swojego własnego deseru.
31 grudnia Sylwester i zabawa sylwestrowa to kolejny powód, dla którego warto przygotować typowo sylwestro­we i noworoczne torty czy desery, których dekoracje stają się w ostatnich latach bardzo pomysłowe.

Grudzień jest również szczególnym okresem, pod­czas którego spotykamy się z całą rodziną przy wigilij­nym stole, dlatego na ten specjalny czas warto zadbać o wyjątkowe produkty.