Mistrz Branży - interaktywny portal dla piekarzy, cukierników, lodziarzy.

Promocja polskiej żywności w rękach ARR

dodano , Redakcja AK, materiał promocyjny

Agencja Rynku Rolnego (ARR) wygrała przetarg na realizację kampanii promocyjnej polskiej żywności za granicą na lata 2012-2014. W połowie maja Ministerstwo Gospodarki zawarło umowę z ARR.

Program promocyjny będzie realizowany w ramach projektu „Promocja polskiej gospodarki na rynkach międzynarodowych", będącego częścią Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka. Działania promocyjne są przeznaczone dla przedsiębiorców z sektora przetwórstwa: mięsa, mleka, owoców i warzyw, kawy i herbaty, oraz z sektora produkcji serów, soków z owoców i warzyw produktów przemiału zbóż, pieczywa, wyrobów ciastkarskich i ciastek, makaronów, kakao, czekolady i wyrobów cukierniczych, wódki, cydru i pozostałych win owocowych, piwa oraz innych niedestylowanych napojów fermentowanych.

Kampania ma pomóc w wykreowaniu polskich marek, które będą rozpoznawalne na świecie i kojarzone z naszym krajem. Swoim zasięgiem obejmie docelowo: Rosję, Niemcy, Chiny, Francję, Ukrainę oraz Zjednoczone Emiraty Arabskie.  

Jak podaje rzeczniczka prasowa ARR Iwona Ciechan, działania promocyjne będą podzielone na dwa komponenty: A i B. Komponent „A” obejmie działania kompleksowej organizacji profesjonalnego wystąpienia przedsiębiorców na największych polskich i zagranicznych imprezach targowo-wystawienniczych oraz organizacji szkoleń i misji gospodarczych. Komponent „B” obejmie:
- przygotowanie materiałów informacyjno-promocyjnych dotyczących branży, które będą dystrybuowane w czasie całej kampanii, 
- opracowania dotyczącego specyfiki branży oraz perspektyw jej rozwoju, 
- filmu reklamowego nt. branży polskich specjalności żywnościowych,
- organizacji konferencji dla zagranicznych kontrahentów oraz wizyt studyjnych dziennikarzy reprezentujących zagraniczne media branżowe.