Mistrz Branży - interaktywny portal dla piekarzy, cukierników, lodziarzy.

Kobiece „Ja” w centrum uwagi

dodano , Redakcja PS

Jaka jest współczesna busi­nesswoman? Z jakim skutkiem godzi różne role w życiu i biznesie? Jak może uwolnić kreatywność w zarządzaniu firmą poprzez wartości? Na te pytania odpowiedzi szukałyśmy podczas II Spotka­nia dla Kobiet Branży w Kato­wicach.

Druga edycja Spotkania dla Kobiet Branży to było kolejne wyzwanie zarówno dla inicjatorek, organiza­torek, jak i samych uczestniczek. To realiza­cja zadań, których nadrzędną funkcją jest wzmocnienie poczucia wartości nas samych – aktywnych kobiet biznesu. Niebagatelne za­danie w tym zakresie ma wykład, który pro­wadzi słuchaczki przez kolejne role życiowe, osadzone zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym, na określonych etapach ży­cia. W wywodzie akcentuje się fantastycz­ne dokonania pań, których wiarygodność potwierdzają badani naukowe, by na końcu zaznaczyć, że każda z nas jest cichą bohater­ką na miarę nowego tysiąclecia. Od samego początku założeniem Anny Kani (redaktorki „Mistrza Branży”) i moim było ukonstytuowa­nie takiej organizacji, którą tworzą i rozwijają w pocie czoła same zainteresowane. Pierwszy rok spotkań warsztatowych przeznaczyliśmy na definiowanie przez same uczestniczki for­muły organizacji, wybór tematów dla kolej­nych sekwencji spotkań i opracowanie wize­runku, w jaki chcemy pokazać się światu. Nie mniej ważne zadanie to rozpowszechnianie i budowanie rangi kobiecego „Ja” w oczach kobiet z branży, które jeszcze nie są do tej inicjatywy przekonane.

 

Cel warsztatów

Samopoznanie
Spotkanie warsztatowe rozpoczęłam od przedstawienia wszystkich uczestniczek. Zainspirowana metodą 6 kapeluszy Edwarda de Bono, poprosiłam panie o wybór jednego z nich, który najtrafniej opisuje dominujące cechy charakteru. Na arkuszu papieru przykle­iłam sześć różnokolorowych kapeluszy, każdy z kolorów to inne oblicze jednostki: czerwony odpowiada za emocje, biały to obiektywizm, żółty optymizm, niebieski organizacja, czarny wyraża pesymistyczną naturę, a zielony ozna­cza kreatywność. Zabawa „w jakim kapeluszu Ci do twarzy?” to nie tylko sposób na wza­jemne poznanie się, ale również narzędzie umożliwiające w kolejnym etapie warsztatu zbudowanie zespołów złożonych z różnych typów osobowości.

Definiowanie wartości w życiu
Druga część warsztatów została poświęco­na definiowaniu wartości naszej organiza­cji. Pierwszy krok to wybór najważniejszych wartości w naszym życiu, które wynieśliśmy z domu rodzinnego. „Wartości są najważniej­szym darem, jaki otrzymałem od rodziców i dziękuję im za to, ponieważ stanowią coś nieskończenie istotniejszego niż wszystkie do­bra materialne”, napisał w swojej książce „Dro­ga ważniejsza niż cel” Sławomir Lachowski. Wpajane przez rodziców stały się fundamen­tem naszej osobowości, rozwijane z różnym natężeniem w młodości pod wpływem różnych osób, z którymi budowaliśmy trwalsze i moc­niejsze relacje, ukształtowały nasz kręgosłup moralny. To ważny etap budowania tożsamości organizacji, wskazanie wartości, które deter­minują nasze zachowania i wybory życiowe.

 

Praca w zespole
Następny etap definiowania wartości to wskazanie tych, które doceniamy w pracy i którymi kierujemy się w rozwoju kariery zawodowej. Praca to znacząca część nasze­go życia, jest wyrazem naszego człowie­czeństwa, czymś co nas uszlachetnia. Praca określa styl naszego życia, rodzaj kontaktów społecznych i pozycję materialną. Nadaje sens istnieniu i ma wpływ na nasze zado­wolenie z życia. Dlatego do tego momentu warsztatu zadania wykonujemy indywidual­nie, by podzielić się z uczestniczkami unikal­nym pakietem wartości, które są miernikiem naszej indywidualnej oceny świata.

Trzeci krok to praca w zespołach, które miały dokonać wyboru wartości symbolizujących kobiecą inicjatywę. Po prezentacji rezulta­tów pracy każdego zespołu, na drodze gło­sowania, wybrałyśmy pięć i opracowałyśmy definicje dla każdego z nich, które mają być pomostem łączącym kobiety w jednoznacz­nym rozumieniu pojęć i budowaniu platfor­my komunikacji. Z dumą prezentuję efekty naszej pracy, czyli zbiór wartości charakteryzujących Kobiece „Ja” w centrum uwagi:
• pewność, czyli budowanie wewnętrznego przekona­nia o własnej wartości,
• rozwój jako wzajemna inspi­racja, wymiana doświadczeń i motywacja do nieustan­nego działania,
• umiejętność obrony własnych opinii, odwaga wypowia­dania niepopularnych opi­nii i rzeczowa argumentacja stanowiska,
• motywacja do bycia Shero, rozumiana jako poszukiwanie wiary w słuszność własnych wartości i przekonań oraz prawa do bycia kobietą nowoczesną i zaufanie, jako możliwość wypowiedzi w neutralnym środowisku, szanują­cym i tolerującym odmienne poglądy i osobowości.

Liczę na to, że te wartości będą impulsem do dalekosiężnych planów i źródłem energii w konsekwentnym dążeniu do ich realizacji, a co najważniejsze – będą identyfikować naszą tożsamość i wokół nich będziemy koncentrować wszystkie kobiety z branży. Kolejna odsłona Kobiecego „Ja” w Pozna­niu. Będzie kreatywnie, twórczo i kolorowo. Zapraszam.

Alina Śmiłowska, strateg, innowator, humanista

 

   
 

Rozpieszczamy Panie
Panie z branży piekarskie, cukierniczej i lodziarskiej od samego początku są w centrum naszej uwagi, dlatego wspólnie z Partnerami Spotkania zadbaliśmy nie tylko o intelektualną ucztę, ale też o miłe niespodzianki dla wszystkich Uczestniczek.
• Kuferek pełen słodkich niespodzianek polskich marek: Goplana i Solidarność
• Słodkie upominki od Sempre Group (czekolady, syropy Monina, perełki do dekoracji, bon rabatowy na zakupy w sklepie on-line, czekoladowe posypki)
• Zabiegi kosmetyczne „Satynowe Dłonie” wykonywane na miej­scu przez firmę Mary Kay
Dodatkowo Panie brały udział w losowaniu prezentów przygotowanych przez Partnerów Spotkania:
• 3 zestawów naturalnych kosmetyków od Mydlarni u Franciszka, ufundo­wanych przez firmę ZT Kruszwica SA
• 3 zaproszeń na Podwieczorki z Akademią Mistrza – lokalne spotkania właścicieli i menedżerów cukierni i piekarni, ufundowane przez firmę ZT Kruszwica SA
• 3 prezentów od firmy Bottega del Disegno
• 2 voucherów na zestawy blach wystawowych firmy Magorex
• 1 bonów o wartości 300 zł na konsultacje i makijaż w firmie Mary Kay

 


II Spotkanie dla Kobiet Branży w skrócie

13 marca 2016 r., SweetTARGi, Katowice
Organizatorzy: redakcja „Mistrza Branży”, SweetTARGi
Prowadząca Spotkanie: Alina Śmiłowska, strateg, innowator i humanista.
Spotkanie składało się z części otwartej – wykładu pt. „Zwyczajne bohaterki, czyli fakty i mity o roli kobiety w życiu i biznesie” oraz części zamkniętej – 3-godzinnych warsztatów rozwoju osobistego i umiejętności menedżer­skich (dla maks. 25 pań).