Mistrz Branży - interaktywny portal dla piekarzy, cukierników, lodziarzy.

Jasny komunikat na opakowaniu...

dodano , Redakcja PS

...może zwiększyć zainteresowanie marką i wskazać jej wartość dodaną. Badania GNT przeprowadzone na skalę globalną pokazują, jak konsumenci postrzegają substancje stosowane do barwienia żywności i ich oznakowanie na etykiecie

Naturalne substancje barwiące mogą zapewnić producentom żywności i napojów znaczącą przewagę konkurencyjną. Wykluczenie sztucznych barwników i dodatków barwiących stanowi trafną odpowiedź na oczekiwania aż 54% konsumentów na całym świecie, którzy dobitnie upominają się o to, by żywność i napoje zawierały wyłącznie naturalne składniki barwiące. Co więcej, niezwykle istotne jest jasne i klarowne zakomunikowanie tego faktu. Aż 67% konsumentów uważa bowiem, że to właśnie zrozumiała informacja o składzie decyduje o wyborze produktu spożywczego. Wiarygodny komunikat z przodu opakowania to także doskonała sposobność zwrócenia uwagi na markę, także w kontekście wzrostu ceny. Wyraźnie pokazują to wyniki globalnych badań konsumenckich przeprowadzonych przez Ośrodek Badania Opinii Publicznej TNS na zlecenie GNT Group, największego na świecie producenta Żywności Barwiącej. Badania objęły aż 5.000 respondentów z dziesięciu krajów Europy, Azji i obu Ameryk.


 


Kluczowy jest dobór właściwego komunikatu

Najważniejszym czynnikiem decydującym o sukcesie rynkowym produktu jest dobór właściwej informacji, albowiem tylko te postrzegane jako wiarygodne przekładają się na konkretne decyzje o zakupie. By przyjrzeć się temu zagadnieniu bliżej, szczegółowo przeanalizowano efekt użycia różnych sformułowań stwierdzających zastosowanie substancji barwiących, które są w 100% naturalne, tj. Żywności Barwiącej. Ponad 75% badanych za wiarygodny uznało zarówno komunikat „naturalne substancje barwiące“, jak i “barwiony owocami i warzywami“. Treść „barwiony owocami i warzywami” komunikuje dodatkowo pozytywne właściwości produktu, takie jak „zdrowy”, „bezpieczny” lub „produkowany w 100% naturalnie”, celnie trafiając w oczekiwania ponad dwóch trzecich ogółu konsumentów.

Preferencje dotyczące treści komunikatu zależą także od kategorii produktu. W przypadku produktów żywnościowych, które postrzegane są generalnie jako te mniej naturalne, jak słodycze czy napoje, twierdzenie „barwione owocami i warzywami“ jest bardziej odpowiednie w kontekście zwiększenia zainteresowania marką. Informacja ta zawiera bowiem wyraźnie wyróżniający się komunikat trafiający do przekonania konsumentów. Twierdzenie “bez sztucznych barwników” odbierane jest równie pozytywnie w przypadku tych kategorii produktów, które cieszą się wśród konsumentów „bardziej naturalnym wizerunkiem”, jak np. jogurty. “Niezwykle ważne dla producentów żywności decydujących o doborze właściwej informacji na opakowaniach jest dogłębne zrozumienie reakcji konsumentów na komunikaty umieszczane na etykiecie. Dzięki przeprowadzonym badaniom dysponujemy informacjami specyficznymi dla różnych krajów (rynków), grup konsumentów oraz kategorii produktowych” – stwierdza Dr. Hendrik Hoeck, Dyrektor Zarządzający GNT Group.



Co rozumieją konsumenci przez „naturalne substancje barwiące”
Producenci muszą uwzględnić to, że kupujący mają jasno sprecyzowane zdanie co do definicji naturalnych substancji stosowanych do barwienia żywności i odnośnych komunikatów. Aż 42% z nich oczekuje, by naturalne substancje barwiące pozyskiwane były wyłącznie z surowców jadalnych, takich jak owoce i warzywa. Zaledwie 21% za naturalne uznaje barwniki otrzymywane z owadów lub minerałów. “Nie należy nadwerężać zaufania konsumentów wykorzystując komunikaty stwierdzające, że produkt jest całkowicie naturalny, bez właściwego odniesienia się do wyraźnie sprecyzowanych oczekiwań klientów co do składników stosowanych do celów barwienia żywności” – dodaje Dr. Hendrik Hoeck. “Żywność Barwiąca stanowi wyczerpującą odpowiedź na potrzeby dzisiejszego konsumenta. Są to substancje naturalne pozyskiwane wyłącznie z surowców jadalnych, które można stosować w szerokiej gamie aplikacji, dopasowując do aktualnych potrzeb z uwzględnieniem kryterium różnorodności, stabilności, terminu przydatności i atrakcyjności kolorystycznej.

By dowiedzieć się więcej o GNT i badaniu, odwiedź press room GNT.