Mistrz Branży - interaktywny portal dla piekarzy, cukierników, lodziarzy.

Modelowy Sklep pełen inspiracji podczas targów RetailShow

dodano , Redakcja AS

W Modelowym Sklepie urządzonym w centralnym punkcie hali wystawienniczej Targów RetailShow będzie można zapoznać się z najnowszymi trendami w projektowaniu przestrzeni handlowych. Na powierzchni 200 mkw. zaprezentowane zostaną innowacyjne produkty dedykowane branży handlowej.

Dla wystawców to okazja do bezpośredniej rozmowy z klientem, który na żywo zapozna się z oferowanymi rozwiązaniami. Targi RetailShow 2015 odbędą się 18 i 19 listopada br. w Centrum EXPO XXI w Warszawie.

Modelowy Sklep co roku budzi duże zainteresowanie odwiedzających. Uwagę przyciągają zastosowane tam najnowsze rozwiązania aranżacyjne oraz produktowe. Dla wystawców to sposobność do bezpośrednich rozmów z klientami i zaprezentowania im funkcjonalności produktów w praktyce. Branżowi odwiedzający mogą natomiast dokonać przeglądu oferty rynkowej i porównać na miejscu konkurencyjne rozwiązania.

Podróż po Modelowym Sklepie

Celem organizatora Targów RetailShow jest pokazanie w Modelowym Sklepie najnowszych trendów w projektowaniu przestrzeni handlowych, a także rozwiązań produktowych, na które warto zwrócić uwagę. Zdaniem projektantek Modelowego Sklepu, Ewy Gawroniak-Olejniczak z firmy Ego-Studio Shop Design oraz Ewy Dominiak z firmy Black Hog  Design Studio, wnętrze sklepu odgrywa rolę eleganckiego opakowania dla sprzedawanych produktów, a standardowe wykończenia zastępowane są starannie dobranymi materiałami i kolorami, które tworzą całość kompozycji od witryny poprzez wejście, aż po strefę kas. Architekci coraz odważniej wykorzystują nietypowe materiały, jak np. płyty drewnopodobne, laminaty czy wykładziny PCV imitujące drewniane podłogi. Poza tym dużo więcej uwagi poświęcają uatrakcyjnieniu układu funkcjonalnego sklepu po to, aby klient nie znużył się podczas zakupów. W tym celu tworzone są wyodrębnione stoiska tematyczne o odmiennej stylistyce, które dzielą wnętrze na kameralne przestrzenie. – W tym roku w Modelowym Sklepie będzie można zobaczyć nowe rozwiązania mebli systemowych w szczególności przeznaczonych do stoisk dedykowanych czy stref teatralizacji. Dzięki temu uwaga klienta skupia się na promowanym produkcie wkomponowanym w ciekawą aranżacje. Dodatkowo każda ze stref tematycznych będzie profesjonalnie oświetlona, a odwiedzający zaobserwują zmienną barwę światła, stopień doświetlenia czy estetykę opraw – zapowiada Ewa Gawroniak-Olejniczak.

Najnowsze trendy w projektowaniu przestrzeni handlowych uwzględniają także konieczność podkreślenia charakteru marki poprzez rozwiązania interpretujące cechy i historię produktu. Grafika użytkowa czy rozwiązania multimedialne pełnią już nie tylko funkcję komunikacyjną, lecz niosą także treściwy przekaz i uwypuklają autentyczność marki poprzez np. podkreślenie pochodzenia produktu, jego składu czy wskazówek dalszego użytkowania. – W tym roku dopełnieniem Modelowego Sklepu będą elementy identyfikacji wizualnej, a także standy multimedialne i ekrany dotykowe. Służą one nowym formom promocji produktów, jak np. angażowaniu klienta w świat wartości marki i dalszemu rozwijaniu opowieści o niej – podsumowuje Ewa Dominiak.

Informacje praktyczne

VI Targi RetailShow odbędą się w dniach 18-19 listopada 2015 w godzinach 9:00-17:00 w Centrum EXPO XXI przy ul. Prądzyńskiego 12/14 w Warszawie. Organizatorem Targów RetailShow jest firma ECP Polska. Wstęp na targi jest bezpłatny po zarejestrowaniu się na stronie internetowej lub w recepcji w dniu targów.