Mistrz Branży - interaktywny portal dla piekarzy, cukierników, lodziarzy.

Rynek opakowań - co nowego?

dodano , Hellopak, materiał promocyjny

Opakowania foliowe do pieczywa stały się nieodłącznym elementem wizerunku piekarni. Obserwując sklepowe półki z pieczywem, można zauważyć, że dla jednych producentów wygląd i jakość opakowania mają duże znaczenie, a dla drugich – nieco mniejsze.

Jedno jest pewne: żeby zdobyć i zatrzymać klienta, trzeba się w jakiś sposób wyróżniać, a oprócz ceny i smaku pieczywa najłatwiej to zrobić poprzez wyjątkową oprawę, czyli design opakowania. Rynek krajowych producentów opakowań do pieczywa z każdym rokiem coraz prężniej się rozwija. Firmy inwestują w nowe maszyny, dokonują również innych inwestycji związanych z wprowadzaniem systemów jakościowych. Z tego też względu kilku największych graczy na polskim rynku, odgrywa znaczącą rolę również na rynku Unii Europejskiej.



Konkurencja nie śpi
Aby zwiększyć konkurencyjność, firma Hellopak z Sochaczewa dokonała w tym roku zakupu nowoczesnej 8-kolorowej drukarki, wybudowała nową halę i – obok istniejących już systemów jakościowych ISO – wprowadza system jakościowy dla najbardziej wymagających klientów – BRC IOP. Takie działania muszą korzystnie wpłynąć na poziom cen i usług na naszym rynku. Doskonałą okazją do zapoznania się z najnowszymi trendami i możliwościa- mi technicznymi opakowań foliowych, a przy tym do porównania ofert różnych producentów, są Targi IBA, które odbędą się 12-17 września w Monachium. Polskich producentów będą reprezentowały dwie firmy, wyżej wspomniany Hellopak (hala B3, stoisko 259) oraz Packservice Ltd (hala B1, stoisko 170).

Dobra wiadomość: korzystne ceny opakowań
Mamy też dobre wiadomości dotyczące cen opakowań foliowych. Jesienią można spodziewać się spadku cen opakowań – po wcześniejszych podwyżkach mających miejsce przed wakacjami. Podwyżki spowodowane były brakiem surowca i gwałtownymi zmianami cen przez producentów granulatów i folii.
Teraz producenci opakowań, wykorzystując tendencję spadkową cen folii, powinni skorygować ceny oferowanych woreczków. Jest szansa, że do końca roku ceny spadną do poprzedniego poziomu.



Niezbędne informacje
Wciąż aktualnym tematem są zmiany opisów na opakowaniach, które trzeba było dostosować do przepisów unijnych. Jeżeli ktoś tego jeszcze nie zrobił, to powinien zająć się tym jak najszybciej, aby uniknąć niepotrzebnych kłopotów. Od początku roku w zakładach piekarniczo-cukierniczych przeprowadzane są liczne kontrole i jest mało prawdopodobne, że kogoś ominą, a dokonane w ubiegłym roku kontrole Inspekcji Handlowej wykazały nieprawidłowości w ponad połowie skontrolowanych partii pieczywa. W związku z obowiązkiem uzupełniania opisów na opakowaniach o wartości energetyczne oraz zawartość składników wskazanych w ustawie, wchodzącym w życie od 13 grudnia 2016 roku, warto już teraz umieścić na opakowaniu niezbędne informacje (a przy okazji negocjować z potencjalnymi dostawcami opakowań korzystne warunki zakupu).

Jedno jest pewne: żeby zdobyć i zatrzymać klienta, trzeba się w jakiś sposób wyróżniać, a oprócz ceny i smaku pieczywa najłatwiej to zrobić poprzez wyjątkową oprawę, czyli design opakowania.