Mistrz Branży - interaktywny portal dla piekarzy, cukierników, lodziarzy.

9. Targi Hert – nowoczesne piekarstwo i cukiernictwo

dodano , Hert2, materiał promocyjny

Dwie hale, cztery dni pokazów i nowoczesne rozwiązania dla piekarni i cukierni – tak prezentowała się dziewiąta już edycja Targów Hert. Firma przedstawiła rozwiązania, które powstały w odpowiedzi na obecnie panujące na rynku piekarsko-ciastkarskim trendy.

Jedną z koncepcji targów było przede wszystkim pokazanie, że pieczywo może być ciepłe i świeże przez cały czas. Firma Hert pokazała, że można prowadzić produkt tak, aby wypiek nastąpił dopiero w sklepie i przez to przyciągał świeżością, wyjątkowym smakiem, aromatem i jakością. Świeże, pachnące, gorące – przez cały czas, w każdym momencie, w godzinach pracy / otwarcia sklepu… Od formowania, przez chłodzenie lub zamrażanie po wypiek w punkcie sprzedaży.

 

Hala 1 - Piekarnictwo
Przez 4 dni odbywały się pokazy produkcji na żywo, podczas których wykorzystano systemy zimna w procesie długiej fermentacji. Zastosowanie tych systemów w produkcji piekarsko-ciastkarskiej pozwala efektywnie planować produkcję, lepiej zarządzać czasem pracy, zmniejszyć zużycie energii elektrycznej, a także co najważniejsze wypiekać smaczne,  bardziej aromatyczne i o dłuższej świeżości pieczywo. Podczas Targów Hert było można poznać od strony praktycznej wszystkie zalety tej metody produkcji.

 

Organizatorzy pokazali również przykłady różnych aranżacji sklepowych, w tym nowatorski moduł kasowy, wyższej klasy styl włoski, a także koncept Boulangerie czyli piekarni na styl francuski, gdzie klient może obserwować bieżącą produkcję bagietek, czy np. ciabatt i kupić pieczywo prosto z pieca. Klient w sklepie widzi proces mieszania ciasta, formowania kęsów i ich wypiek w piecyku sklepowym. W skrócie: od mieszałki do wypieku.
Firma przygotowała również propozycje rozszerzenia asortymentu w sklepie piekarniczym o świeże kanapki i sałatki oraz o asortyment gastronomiczny (np. mini pizze, zapiekanki, łosos, kurczak, kiełbaski, jajecznica). Pojawiła się także oferta ekspresów do kawy automatycznych (Thermoplan) i kolbowych (Koree).

 

 

Hala 2 – Cukiernictwo
Zaprezentowano tutaj szeroką ofertę cukierniczą, w której przedstawiono m.in.:
- wysokowydajną produkcję wysokiej jakości lodów tradycyjną metodą, bez konieczności szokowania w mroźni szokowej (Kalte Rudi);
- produkcję pralin i oblewanie czekoladą przy użyciu urządzeń Gami - temperowko-oblewarka, urzadzenie do produkcji pralin, tunel chłodzący;
- produkcję, nadziewanie i dekorację pączków ( z uwzględnieniem zwiększenia zysków przez obniżenie kosztów produkcji i zwiększenie objętości pączka)
- urządzenia do dozowania i dekoracji produktów takich jak babki, babeczki, keksy, mufiny, biszkopty, tartletki
- urządzenie KN171 do inkrustacji, japońskiej firmy Rheon, umożliwiające połączenie różnych smaków w jednym wyrobie za pomocą jednej maszyny. Dzięki temu łatwo a właściwie nieograniczenie uzyskujemy różnorodność produktów i rozszerzenie asortymentu pieczywa, wyrobów cukierniczych, słodyczy i słonych przekąsek.
- składanie ciast oraz ich dekorowanie: szybka, łatwa i ekonomiczna - za pomocą urządzeń natryskowych, czekoladziarkom, żelownicom, pomadziarkom;
- urządzenia do krojenia ciast (zarówno na warstwy jak i na sztuki), m.in.: krajalnicę ultrasoniczną Bakon, krojącą za pomocą ultradźwięków, co zapewnia idealne cięcie, nawet bardzo trudnych delikatnych wyrobów, również mrożonych;
- zmywarki – nowość: urządzenie do mycia wózków piekarniczych firmy Komza
- szerokie spektrum ubijaczek AS/Wodschowy, linię laminacyjną do produktów słodkich (Alba) oraz piecyki sklepowe Bake Off, Kolb Laguna, Atollspeed
- pozostałe urządzenia: do nanoszenia olejow i emulsji, walkowarka, schladzacze, dozowniki wody, wytwornice lodu, niskowydajne krajalnice MHS Technik i Jac, linie Formmeister, Formprofi, Selecta, piece Rototherm.

 

Oprócz pokazów na żywo z wykorzystaniem maszyn przeprowadzono również szereg wykładów nakierowanych na ułatwienie prowadzenia piekarni i cukierni, a także optymalizację produkcji, mn.in.: optymalizacja asortymentu piekarniczego w sklepie firmowym, w co i jak pakować, skuteczne wprowadzenie nowego produktu na rynek, a także  finansowanie maszyn piekarniczych: leasing czy pożyczka.