Mistrz Branży - interaktywny portal dla piekarzy, cukierników, lodziarzy.

Etykiety promocyjne jako skuteczne narzędzie marketingowe

dodano , kds2014, materiał promocyjny

Etykietą promocyjną możemy nazwać każdą etykietę, która swoim przekazem, hasłowo i w sposób widoczny informuje o wartości dodanej do produk­tu, wspierając jego sprzedaż.

Branża spożywcza coraz chętniej sięga po samoprzylepne etykie­ty, aby skuteczniej sprzedawać produkty z krótką datą ważności, np. „30% więcej w tej samej cenie”, „kup 2 jogurty w cenie 1”, czy przy wielopa­kach, np. „5+1 gratis”. Przy produktach spożywczych dużą rolę odgrywają skład­niki, dlatego często to jeden z nich jest eksponowany, np. „100% soku bez cukru”, „100% kakao”, „duże kawałki owoców”. Wiele osób czyta etykietę pod kątem zawartości dietetycznej, więc ich uwagę przykuwają konkretne hasła, jak: „tylko 2 kalorie”, „bez konserwantów”. Duże sieci handlowe regularnie wspierają sprzedaż produktów promocyjnych, umieszczając je w swoich gazetkach i podkreślając atrakcyjną cenę, która wcale nie musi być niższa od stale obowiązującej.



Oprócz klasycznych, samoprzylepnych etykiet promocyjnych coraz częściej spotkać można etykiety typu peel off (odklej – przyklej), booklet (etykieta książeczka) oraz etykiety zdrapki. Każ­da z nich ma swój charakterystyczny sposób na skuteczną promocję. Etykiety peel off są często używane do przepro­wadzania różnego rodzaju konkursów, loterii itp. Na etykiecie nabywca produk­tu ma podany regulamin promocji, na­grody ewentualnie hasło SMS. Etykiety booklet są używane wtedy, gdy 3 strony nie wystarczą, aby umieścić wszystkie ważne informacje. Są one stosowane np. przy sprzedaży przypraw, koncen­tratów spożywczych, marynat itp., gdzie konsument na etykiecie może znaleźć wiele przepisów kulinarnych, z użyciem tej konkretnej przyprawy lub produktu. Typowym zastosowaniem etykiet zdra­pek są loterie i konkursy. Pod warstwą ścieralnej farby znajdują kody SMS lub znaki graficzne, które angażują konsu­menta, dając mu możliwość wygrania nagrody. Przy produktach dedykowanych dla dzieci można spotkać całe serie na­klejek, tatuaży lub kolorowanek ukrytych w etykiecie peel off lub booklet. Dzie­ci preferują soczki, czekoladki lub inne smakołyki, które kojarzą im się z póź­niejszą zabawą.

Memo labels to nowość wśród etykiet promocyjnych. Drukowane na papierze z bardzo słabym klejem, a następnie naklejane na gazety, czasopisma lub książki. Treść etykiety przysłania arty­kuł w prasie, dlatego wymaga interakcji ze strony konsumenta, zmusza do od­klejenia, a tym samym do poświęcenia chwili uwagi na przekaz w niej zawarty.

Bez względu na to, jaki rodzaj etykiety promocyjnej wybierzemy i zastosujemy do naszego produktu, należy pamiętać, aby była czytelna, widoczna i wzmacniała efektywność dokonywanych wyborów. n

Ewa Brzostek-Ciarcińska, marketing manager w firmie KDS