Mistrz Branży - interaktywny portal dla piekarzy, cukierników, lodziarzy.

QAFP – symbol gwarantowanej jakości PIECZYWA?

dodano , Redakcja AK

Wszystko wskazuje na to, że UPEMI – operator Systemu Gwarantowanej Jakości Żywności QAFP – chce stworzyć system, który obejmie nie tylko mięso wieprzowe, drobiowe i wędliny, ale też pieczywo. Wspólnie ze Stowarzyszeniem Rzemieślników Piekarstwa RP pracuje nad przygotowaniem zeszytu branżowego dla pieczywa!

– Naszą aspiracją jest, aby znak QAFP znalazł się w pierwszej trójce najbardziej rozpoznawalnych symboli jakości – powiedział Wiesław Różański, prezes Unii Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego (UPEMI). Kiedy w 2009 r. powstał System Gwarantowanej Jakości Żywności QAFP, dotyczył wyłącznie mięsa wieprzowego. Z czasem w ramach systemu opracowano kolejne zeszyty branżowe określające wymagania produkcyjne i jakościowe dla wędlin i mięsa drobiowego. Oznaczenie QAFP na artykułach spożywczych gwarantuje nie tylko najwyższą jakość, ale także powtarzalny, wspaniały smak i kontrolę na każdym etapie produkcji.

Będzie zeszyt dla pieczywa

Choć system QAFP funkcjonuje na rynku od 4 lat, według badań firmy MillwardBrown, znak jest rozpoznawalny przez 8% konsumentów. Ambicje UPEMI są jednak większe. – System QAFP jako pierwszy i jedyny dotyczy różnych produktów – nie tylko mięsa wieprzowego, drobiowego i wędlin. Będziemy go rozszerzać na chleb, owoce, ryby, a nawet słodycze. Ten system będzie kreował przyszłość branży spożywczej w Polsce! – przekonuje prezes Wiesław Różański.
Toczą się rozmowy ze Stowarzyszeniem Rzemieślników Piekarstwa RP, które będzie współadministratorem systemu w zakresie pieczywa. – Wszystko jest na dobrej drodze, by na rynku pojawiło się pieczywo ze znakiem QAFP. Już trwają prace nad przygotowaniem zeszytu branżowego „Pieczywo – wymagania produkcyjne i jakościowe” w ramach naszego systemu. O szczegółach będziemy informować we właściwym czasie – mówi Jolanta Ciechomska Koordynator ds. Systemu QAFP.

System jakości, bezpieczeństwa i efektywnej reklamy

Jakość gwarantowana musi być kontrolowana, dlatego każda firma, którą dołączyła do systemu, raz w roku musi poddać się audytowi przez niezależne jednostki certyfikujące. Tylko na tej podstawie wydawany jest znak QAFP. Pomysłodawcy systemu przekonują, że wdrożony system jakościowy skutecznie porządkuje kwestie dostaw, produkcji, dystrybucji i w końcu sprzedaży gotowego produktu. Dzięki temu producent ma zapewnioną niezmienną jakość produktów, ale też zagwarantowane bezpieczeństwo żywności na wielu etapach, co dodatkowo chroni przed aferami w branży spożywczej, które przez ostatni rok były prawdziwą plagą na polskim rynku. Dodatkowy prestiż wynika z przynależności do grona firm, które posiadają logo QAFP i które mają zapewnioną reklamę. W celu promocji systemu UPEMI realizuje (m.in. z wykorzystaniem środków z Funduszu Promocji Mięsa Wieprzowego) szereg kampanii z udziałem aktorów Piotra Machalicy i Pawła Królikowskiego, spotkania z konsumentami, degustacje, akcje medialne. 17 maja br. UPEMI zainaugurowała kampanię „Jakość jest sztuką – spotkania z QAFP”.