Mistrz Branży - interaktywny portal dla piekarzy, cukierników, lodziarzy.

Aktualności

  • Cukierki jak dopalacze

    Cieszyński sanepid znalazł w szkolnych sklepikach słodycze, które mogą działać na dzieci jak dopalacze. Są sprzedawane legalnie - podała wyborcza.biz.

    Więcej

  • Kosztowna uprawa zbóż

    Kosztowna uprawa zbóż

    Eksperci Instytutu Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej prognozują, że w 2013 r. zmniejszy się dynamika przychodów z produkcji zbóż, zwiększą się koszty ich uprawy. Najkorzystniejsza nadal będzie produkcja pszenicy.

    Więcej

  • 15. Świąteczna Zbiórka Żywności

    15. Świąteczna Zbiórka Żywności

    Już po raz 15. Banki Żywności organizują Świąteczną Zbiórkę Żywności – ogólnopolską kampanię, która każdemu daje szansę pomóc najbardziej potrzebującym. Akcja jest też skierowana nie tylko do konsumentów, ale też do producentów żywności.

    Więcej

  • Podziel się chlebem

    Podziel się chlebem

    Jeżeli jesteś producentem, importerem lub dystrybutorem żywności, zachęcamy do włączenia się w działalność Banków Żywności poprzez przekazywanie darowizn żywnościowych lub finansowych, które wspierają aktywność organizacji w efektywnym niesieniu pomocy i zwiększają jej potencjał.

    Więcej

  • Fermentacja w piekarni

    Fermentacja w piekarni

    Procesy fermentacji mają duży wpływ na kształtowanie smaku i zapachu chleba. Ich upraszczanie lub pomijanie na pewno odbija się na odbieraniu przez konsumenta dobrej jakości pieczywa. Chcąc się wyróżnić, warto wziąć pod uwagę jakość prowadzonej fermentacji lub rozważyć użycie gotowych naturalnych zakwasów.

    Więcej

  • Na kłopoty obcokrajowiec?

    Na kłopoty obcokrajowiec?

    Deficyt kadr jest zauważalny szczególnie w średnich i dużych firmach piekarskich. Nawet hipermarkety zgłaszają zapotrzebowanie na piekarzy „odpiekających” zamrożony produkt. W tej sytuacji polscy producenci rozglądają się za pracownikami za naszą wschodnią granicą.

    Więcej

  • Surfować po chleb

    Surfować po chleb

    Szacuje się, że do końca 2011 roku na zakupy w samych sklepach internetowych, nie wliczając aukcji, wydamy prawie 8 mld zł. Klienci dokonują zakupów przez Internet coraz częściej, a to wpływa na zwiększającą się liczbę nowych sklepów internetowych. Dla jakich firm wejście w obszar tego rynku będzie najlepszym rozwiązaniem?

    Więcej